اعجاب مقامات امنیتی اسرائیل از قدرت سایبری حماس

مطبوعات صهیونیستی با پوشش گزارشات دستگاه های امنیتی در خصوص نفوذ سایبری حماس به تلفن های همراه تعدادی از پرسنل ارتش اسرائیل آن را اقدامی اعجاب انگیز توصیف کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، امروز چهارشنبه روزنامه ‌های اسرائیلی به گزارش های دستگاه‌های امنیتی اسرائیل در خصوص توانایی گردان های قسام شاخه نظامی حماس در نفوذ به تلفن ‌های همراه افسران و سربازان اسرائیلی که پیش از این نیز از سوی این گروه انجام شده بود پرداختند.

پایگاه خبری عبری زبان آی ۲۴ دیروز سه شنبه به نقل از منابعی در واحد سایبری ارتش اسرائیل اعلام کرد: این واحد توانسته تلاش متخصصان حماس برای نفوذ به حساب‌ های شخصی و تلفن های همراه نظامیان اسرائیلی را ناکام نماید.

در این گزارش آمده است: عملیات نفوذ با استفاده از حساب های جعلی با تصویر دختران اسرائیلی در شبکه های اجتماعی برای نزدیک شدن به نظامیان اسرائیلی انجام شده است.

عودید یارونفی نویسنده روزنامه هاآرتص معتقد است توانایی عناصر حماس برای نفوذ به تلفن های همراه نظامیان اسرائیلی حمله ای سایبری در کنار عملیات پرتاب بادبادک ها و بالن های آتش زا از سوی غزه می باشد.

وی در ادامه مقاله خود گفت: این حمله جاسوسی تعجب مسئولان امنیت سایبری که از جزئیات این حمله با خبر بودند را برانگیخته است که طی آن عناصر حماس صفحاتی جعلی در فضای مجازی ایجاد کرده بودند و بر سربازان و افسران ارتش اسرائیل متمرکز شده بودند.

یارونفی افزود: عناصر حماس در جریان گفتگوهایی طولانی که حتی به مدت یک سال به طول انجامیده است با نظامیان اسرائیلی برای جلب اطمینان آنها انجام داده اند، آنها این گفتگوها را با زبان عبری در سطح عالی انجام داده و پس از مدت زمان طولانی و جلب اعتماد از سربازان و افسران اسرائیل می خواستند که نرم افزارهایی را در گوشی های تلفن همراه خود نصب کنند که از جمله ی آنها نرم افزارهای مربوط به جام جهانی فوتبال بوده است که از طریق آن ها توانسته اند به تلفن همراه نظامیان اسرائیلی نفوذ کنند.

روزنامه هاآرتص اعلام کرد: ارتش اسرائیل در اقدامی برای شناسایی سربازان و افسرانی که در این عملیات مورد نفوذ قرار گرفتند اقدام کرده تا پس از اطلاع از هویت این افراد اقدامات احتیاطی را برای عدم تکرار این ماجرا انجام دهند و ارتش تاکید نموده صدها نظامی ارتش این گونه نرم افزارها را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده‌اند.

این روزنامه صهیونیستی افزود: نظامیان اسرائیلی در ادامه گفتگوهای خود با کسانی که تصور می کردند دختران جوان اسرائیلی هستند از آنها خواسته می‌شد تا نرم افزارهای دیگری را روی گوشی‌ های تلفن همراه خود نصب کنند که از این طریق عناصر حماس می‌توانستند به گوشی های تلفن همراه نفوذ کرده و اطلاعات آن را از جمله تصاویر، شماره تلفن ها و ایمیل های آنها را استخراج نمایند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرد: عناصر حماس توانستند دوربین ها و بلندگوهای گوشی های تلفن همراه نظامیان اسرائیلی را فعال کرده و آنچه در پادگان های ارتش اتفاق می‌افتد را رصد نمایند از جمله پایگاه های نزدیک به نوار غزه که با استفاده از تلفن های همراه نظامیانی که در این مناطق خدمت می‌کردند به استخراج اطلاعات استراتژیک این پایگاه ها اقدام کرده بودند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز در این خصوص نوشت: بخش حفاظت اطلاعات سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل اعلام کرد حماس توانسته نرم افزارهایی را برای گوشی های تلفن همراه تولید کرده و آن را در فروشگاه گوگل پلی قرار دهد.

این روزنامه همچنین افزود: عناصر حماس در بخش دیگری از عملیات از طریق حساب های جعلی واتساپ سربازان ارتش اسرائیل که از طریق صفحات فیسبوک آنها به اطلاعات واقعی این افراد دست یافته بودند با سربازان زن اسرائیلی وارد گفتگو می‌شدند.

این روزنامه عبری زبان ادامه داد: مقامات اسرائیلی نتوانسته اند عناصر حماس که به این عملیات مبادرت ورزیدند را بازداشت نمایند چرا که برخی از آنها در نوار غزه بوده و برخی دیگر از خارج از مرزهای اسرائیل فعالیت می کنند.

روزنامه اسرائیل هایوم در گزارشی تحت عنوان «تلاش حماس برای نفوذ به تلفن های همراه جنوب» اعلام کرد: حماس توانست برنامه ای با نام «گلدن کاپ» را در فروشگاه گوگل پلی قرار دهد که کاربر با نصب آن می ‌تواند مسابقات جام جهانی فوتبال را مشاهده کند.

این روزنامه عبری زبان افزود: این نرم افزار تحت نظارت ۸ نفر از کاربران واتساپ و 3 نفر از کاربران فیسبوک بوده که همه آنها از نام های یهودی مانند نوعا زوهر استفاده می کرده اند از این حساب ها در شبکه های اجتماعی از سال ۲۰۱۷ مورد استفاده بوده است.

کد خبر: 960360

وب گردی

وب گردی