15 تیرماه،  آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی ۹۷

مهلت انتخاب رشته محل در چهل و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی جمعه ۱۵ تیر پایان می یابد و داوطلبان در این مهلت فرصت دارند فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

به گزارش ایسکانیوز، آزمون چهل و پنجمین دوره پذیرش دستیار تخصصی پزشکی با ثبت نام ١٤ هزار و ۳۹۶ نفر روز ۶ اردیبهشت ماه ١٣٩٧ برگزار شد. در این دوره از آزمون ١٢ هزار و ١٣٩ نفر در جلسه حاضر بودند که از این تعداد ۵ هزار و ۴۴۰ نفر مرد و ۶ هزار و ۶۹۹ نفر زن بودند.

طبق مقررات مصوبه داوطلبانی که از ۶۰۰ نمره خام حداقل ۱۵۰ نمره کسب کنند مجاز به انتخاب رشته هستند که در چهل و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی تعداد ٧ هزار و ۶١٩ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل این دوره از آزمون دستیاری بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است.

داوطلبانی که بر اساس مصوبات، مجاز به انتخاب رشته محل هستند می توانند با توجه به نمره و علاقه خود تا جمعه ۱۵ تیر ماه ۹۷ نسبت به انتخاب رشته محل در فرم مخصوص به صورت اینترنتی اقدام کنند.

کل ظرفیت پذیرش دستیاری در دوره چهل و پنجم بدون تفکیک سهمیه ها ۳ هزار و ۵۸۸ نفر است.

گفتنی است، داوطلبینی مجاز به شرکت در این آزمون هستند که دارای شرایط عمومی از جمله برخورداری از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر، واجد کلیه شرایط عمومی متداول در آزمون های مختلف کشور، اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی در تمام ادوار تحصیلی و مراحل شغلی باشند.

همچنین از دیگر شرایط عمومی می توان به پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه های محارب و ملحد و هواداری از آنها، نداشتن سوء پیشینه کیفری و عدم اشتهار به فساد اخلاقی اشاره کرد.

تأیید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی، داشتن مدرک یا گواهینامه فارغ التحصیل در رشته دکتری پزشکی عمومی، داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی برای آقایان، موفقیت در آزمون سنجش صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی (مختص فارغ التحصیلان اسفند ماه ۹۴ و بعد از آن) از جمله شرایط اختصاصی است.

تائید صلاحیت و رفتار حرفه ای توسط دانشگاه محل تحصیل (که براسای دستورالعمل ابلاغ شده به دانشگاه ها صادر خواهد شد). سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته انتخابی و فقدان بیماری موثر حرفه ای، ارائه معافیت از خدمات قانون و یا گواهی اتمام خدمات قانونی (خدمت نظام وظیفه عمومی، خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، پیام آوران بهداشت) تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ از دیگر شرایط اختصاصی است.

پدیرفته شدگان مرحله اصلی و جایگزین مرحله اول آزمون پذیرش دستیار تخصص بالینی پزشکی دوره چهل و چهارم، در صورت عدم ثبت نام در موعد مقرر و یا عدم شروع به آموزش در مواعید اعلام شده و یا انصراف از تحصیل، مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی دوره چهل و پنجم نیستند. (به جز مورادی که به دلیل بروز بیماری مؤثر حرفه ای که مانع از تحصیل و یا انجام خدمات بعد از فراغت تحصیل شود، از ادامه تحصیل در رشته منصرف یا اخراج شده اند.)

204

کد خبر: 960395

وب گردی

وب گردی