مرگ غواص نیروی دریایی

یک غواص بازنشسته نیروی دریایی تایلند پس از تلاش برای رساندن تانکر هوا به قربانیانی که در غار گیر افتاده اند، جان خود را از دست داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،با ادامه بارش ها در تایلند تلاش نیروهای امدادی برای تخلیه آب از غار زیر زمینی با سرعت بیشتری ادامه دارد. امداد رسانان امروز نیز در تلاشند تا با پمپ کردن آب ناشی از سیلاب به خارج از تونل های غار و پایین آوردن سطح آب، افراد گرفتار شده در غار را نجات دهند.آن ها سعی می کنند تا 12 پسر و مربی فوتبال گرفتار شده در این غار را با کمترین رسیک ممکن خارج کنند.

با این حال هواشناسی هشدار داده است بارندگی شدید در شمال تایلند مخصوصا " چیانگ رای " که این غار در آنجا قرار دارد از 7 تا 12 ژوئیه ادامه خواهد یافت.

یک آتش نشان که در حال کار بر روی تخلیه آب است گفت: "سطح آب در بعضی از کانال های منتهی به محل استقرار گرفتارشدگان بسیار بالا و در بعضی جاها تا سقف کانال میرسد و تنها راه خارج شدن از آنجا غواصی است."

فرماندار استان "چیانگ رای"، به خبرنگاران گفت: " ما بیشتر ، نگران آب و هوا هستیم.ما نمی توانیم ریسک کنیم و اجازه دهیم تا سیلاب دوباره وارد غار شود."

او همچنین گفت که از مسئولان برنامه های امداد و نجات نیروی دریایی تایلند خواسته است تا برآورد کنند که چه نوع خطراتی برنامه نجات را تهدید میکند و "چه نوع آمادگی هایی را امروز باید داشته باشیم و تصمیم بگیریم که یکی از برنامه ها را اجرا کنیم".

او پیشتر گفته بود ممکن است نتوانیم همه 13 نفر را همزمان نجات دهیم و عملیات خروج به تدریج و براساس وضعیت گرفتارشدگان انجام خواهد شد.

او گفت که به پسرها آموزش ماسک زدن و تنفس داده شده است ولی هنوز برای آموزش غواصی اقدامی نشده است.

عملیات جستجو برای پیدا کردن تیم جوانان فوتبال در استان شمالی " چیانگ رئی" که در تاریخ 23 ژوئن ناپدید شده بودند، به نظر می رسید که با پایانی درماتیک خاتمه خواهد یافت و مقامات از یافتنشان ناامید شده بودند که آنها توسط یک تیم متشکل از غواصان بریتانیایی و تایلندی روز دوشنبه در یک محوطه کوچک پر از گل و لای داخل غار یافته شدند.

اکنون عملیات بر این متمرکز شده که این پسران چگونه از کلیومترها تونل پر شده از آب ناشی از سیلاب بیرون آورده شوند.

مقامات محلی اعلام کردند که تمام تلاش خود را برای خارج کردن آنها انجام خواهند داد تا آنها را هرچه سریعتر نجات دهند زیرا از روز یکشنبه بر شدت بارندگی ها افزوده خواهد شد و ممکن تونل ها مجددا پر از آب شوند.

مادر یکی از پسرها که 16 ساله است گفت که تنها 50 درصد امید دارد که پسرش نجات یابد و در صورتی که این اتفاق بیوفتد دیگر هرگز اجازه نخواهد داد که پسرش به آب یا غار نزدیک شود.

کد خبر: 960448

وب گردی

وب گردی