فرارهای شگفت انگیز از زندان

در پی فرار یک زندانی از زندانی در فرانسه به سبک فیلم های هالیوودی، در متن زیر نگاهی داریم به چند فرار خارق العاده از زندان ها.

یک مجرم سابقه‌دار به تازگی از زندانی در فرانسه به کمک هلیکوپتر فرار کرد. فرار "ردوئین فاید" از زندان تنها چند دقیقه به طول انجامید. سه مرد مسلح سوار بر هلیکوپتر در حیاط زندان فرود آمدند و "فاید" را که در اتاق ملاقات بود، خارج کردند و سوار هلیکوپتر کردند. مأموران پلیس بعدا هلیکوپتر را در حومه پاریس پیدا کردند. فاید همچنان فراری و تحت تعقیب است.

در ژوئیه ۲۰۰۷ اتفاقی مشابه روی داد. پاسکال پایه به کمک همدستان مسلح‌اش که با هلیکوپتر برای نجات او آمده بودند، موفق به فرار از زندان شهر "ژرس" در فرانسه شد. پایه در حال گذراندن دوران محکومیتش به جرم دزدی بود. او در سال ۲۰۰۱ نیز با روشی مشابه از زندان فرار کرده بود.

"خواکین گوزمن" ملقب به "ال چاپو" یکی از قاچاقچیان معروف مواد مخدر در مکزیک در ژوئیه سال ۲۰۱۵ از طریق این تونل در کف حمام سلول‌اش از زندان فوق امنیتی" آلتیپلانو" فرار کرد. سر دیگر این تونل به یک خانه در خارج از زندان می‌رسید. "گوزمن" سرانجام در ژانویه ۲۰۱۶ دستگیر شد.

در ژوئن سال ۲۰۱۵ دو قاتل توانستند از یک زندان فوق امنیتی در شهر نیویورک بگریزند. آنها با سوراخ کردن دیوار سلول و خزیدن درون لوله‌های فاضلاب توانستند خود را به آنسوی دیوار زندان برسانند و فرار کنند. این دو زندانی یک شب قبل از اجرایی کردن نقشه فرارشان، حتی جزئیات عملیات را تمرین کرده بودند.

"خوان رامیرز تیرینا"، متهم به قاچاق مواد مخدر، قصد داشت با مخفی شدن درون یک چمدان از زندان چتومال واقع در مکزیک فرار کند. این چمدان توسط همسر او به داخل زندان برده شده و قرار بود به بهانه اینکه درونش لباس‌های کثیف قرار دارد، از زندان بیرون آورده شود. اما نگهبانان به چمدان سنگین شک بردند و بعد از باز کردن با رامیرز مواجه شدند که خود را درون آن مچاله کرده بود.

از این حادثه به عنوان بزرگترین فرار تاریخ "بریتانیا" یاد می‌کنند: در ۲۵ سپتامبر ۱۹۸۳، ۳۸ زندانی سیاسی ارتش جمهوری‌خواه ایرلند (IRA) از زندان فوق‌امنیتی "مِیز" در نزدیکی شهر "لیسبورن" در ایرلند شمالی فرار کردند. آنها با استفاده از سلاح‌هایی که به زندان قاچاق شده بود، نگهبانان را غافلگیر کردند و با یک خودروی دزدی از زندان گریختند.

در سال ۱۹۸۱ چند روز مانده به عید پاک،" والتر اشتورم "از زندان "رگنز‌دورف" در سوییس گریخت. این زندانی که به دلیل دزدی از بانک محکوم شده بود، در نامه‌ای که در سلولش به جا گذاشته بود، نوشته بود: «من به دنبال تخم‌مرغ‌های عید پاک رفتم.» اشتورم در مجموع هشت بار موفق به فرار از زندان شد. او در ۱۳ سپتامبر ۱۹۹۹ در زندان خودکشی کرد.

"تئودور باندی" به اتهام ارتکاب قتل‌های زنجیره‌ای در ژانویه ۱۹۷۷ در "ایالت کلرادو" آمریکا محاکمه شد. او در ۷ ژوئیه همان سال توانست از کتابخانه زندان دولتی یوتا بگریزد. باندی ۶ ماه بعد در حالی که در زندان "گلن‌وود اسپرینگز" به سر می‌برد و بیش از ده کیلو لاغر شده بود، از طریق حفره‌ای درون سقف سلول‌‌اش موفق به فرار شد. "باندی" که به قتل ۳۰ زن اعتراف کرده بود، در ژانویه ۱۹۸۹ با صندلی الکتریکی اعدام شد.

"فرانک لی موریس" و دو برادر به نام‌های "کلارنس" و "جان انگلین" در سال ۱۹۶۲ از زندان فوق‌ امنیتی "آلکاتراز" گریختند. آنها به اتهام دزدی مسلحانه محکوم شده بودند. این سه زندانی با استفاده از قاشق‌های غذاخوری تیزشده و یک مته الکتریکی دست‌ساز حفره‌ای را در سلول‌شان کنده بودند. از آنجا که زندان وسط دریا بود، آنها با استفاده از بارانی‌های زندان یک قایق ساخته بودند تا بتوانند خود را به خشکی برسانند.

کد خبر: 960457

وب گردی

وب گردی