جزئیات طرح سفیران اقتصاد مقاومتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با بیان اینکه نیازهای خدماتی مجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشجویان واگذار می‌شود، گفت: دانشگاه فنی وحرفه‌ای زمانی موفق است که دانشجو، یک مهارت را کامل فرا بگیرد و بعد خروج از دانشگاه تجربه کامل داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم صالحی عمران درباره طرح سفیران اقتصاد مقاومتی(سجا) که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آغاز شده است اظهار کرد: کارهای تعمیراتی، نقاشی،‌ تاسیساتی در خوابگاه‌ها و مراکز فنی‌وحرفه‌ای مورد نیاز است که در گذشته این کارها به افراد و پیمانکارهایی بیرون از دانشگاه واگذار و قاعدتا باید هزینه‌های کلانی صرف این امور می‌شد.

وی افزود: به دلیل اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای مرکز آموزش مهارت است و پیرامون تمام این خدمات، کارگاه‌ و کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند، تصمیم گرفتیم کارهای خدماتی اینچنینی را به دانشجویانی که برای این کار آموزش دیده‌ و مهارت لازم را کسب نموده‌اند واگذار کنیم.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تصریح کرد: خدماتی که در مراکز، آزمایشگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای مورد نیاز است را به دانشجویان می‌سپاریم،‌ قیمتی هم از طرف هیات امنا تصویب شده است و مجازیم حق‌الزحمه و دستمزد دانشجویان را نیز پرداخت کنیم.

صالحی عمران گفت: این طرح از نظر اقتصادی، هم به درآمدزایی دانشجویان منجر می‌شود و کمک می‌کند دانشجو در کنار تحصیل درآمدی برای گذران زندگی داشته باشد، هم جبران فرصت‌های از دست رفته می‌شود و به دانشجویان انگیزه می‌دهد و از طرف دیگر در هزینه‌کرد بودجه دانشگاه نیز صرفه‌جویی قابل توجهی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از طریق طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی، محیط واقعی کار برای دانشجویان فراهم می‌شود گفت: به جای اینکه دانشجویان دوره عملی خود را رایگان بیرون از دانشگاه‌ بگذرانند، می‌توانند با انجام امور خدماتی مورد نیاز در مجموعه دانشگاه، به صورت عملی با کار آشنا شود.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ادامه داد: علاوه بر این در طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی، دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای ترغیب می‌شوند به تولید بپردازند و در واقع به نوعی از تولید کالای ایرانی حمایت می‌کنیم، با این کار تولید، بازاریابی و فروش را به دانشجویان می‌آموزیم به عبارت دیگر حلقه آموزش،‌ تولید، بازاریابی و فروش را در دانشگاه فنی وحرفه‌ای تکمیل می‌کنیم.

صالحی عمران تصریح کرد: دانشگاه فنی وحرفه‌ای زمانی موفق است که دانشجو، یک مهارت را کامل فرا بگیرد و بعد از خروج دانشگاه تجربه کامل داشته باشد به همین دلیل طرح سجا، باعث خروجی ماهر و با تجربه از دانشجوی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای می‌شود.

وی درباره مشارکت دانشجویان در طرح سفیران جوان اقتصادمقاومتی اظهار کرد: حدود 4 هزار نفر تاکنون در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که در تابستان نیز حدود 2هزار و 500 نفر شرکت کنند.

منبع: آنا

701

کد خبر: 960469

وب گردی

وب گردی