کشف ۲۴۲ تُن  موادمخدر و روان گردان  از اول سال  در کشور

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۲۴۲ تن و ‏‏۵۳۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز اسداله هادی‌نژاد گفت: کشفیات هفته اخیر ۸۴۳۹ کیلوگرم است که با احتساب کشفیات هفته گذشته و سه ماهه اول رقم کشفیات از ابتدای سال تاکنون (سه ماه و ۱۱ روز) به ۲۴۲۵۳۴ کیلوگرم رسیده است.

وی افزود: از مجموع ۸۴۳۹ کیلوگرم موادمخدر طی یک هفته اخیر، بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۷۶۰۹ کیلوگرم بوده که ۹۰ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: همچنین از این میزان، ۲۲۹ کیلوگرم حشیش، ۱۸ کیلوگرم هروئین، ۱۱ کیلوگرم مرفین، ‏‏ ۱۷ کیلوگرم شیشه، ۷۳۶۱ کیلوگرم مواد پیش‌ساز، ۸۱۶۱ عدد قرص روانگردان و ۴۹۰ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۲۹۳ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۶.۵ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی افزود: از مجموع ۷۳۶۱ لیتر مواد پیش ساز مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۷۰۰۰ لیتر به استان کرمانشاه، ۲۸۶ لیتر استان تهران، ۳۱ لیتر استان خراسان رضوی و مابقی مربوط به استان‌های البرز و آذربایجان غربی است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد بیان داشت: از مجموع ۸۱۶۱ عدد قرص روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۶۷۰۰ عدد مربوط به استان کرمانشاه، ۵۴۴ عدد استان گلستان، ۴۲۰ عدد استان فارس و مابقی مربوط به استان‌های آذربایجان غربی، سمنان، البرز، خراسان شمالی و هرمزگان است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۸۰.۹ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور است، افزود: بیشترین حجم کشفیات با ۱۴۷۴ کیلوگرم مربوط به استان هرمزگان است که معادل ۱۷.۵ درصد کشفیات کشور می‌باشد و یزد با ۱۴۳۷ کیلوگرم، کرمان با ۱۳۶۵ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۱۱۴۶ کیلوگرم و بوشهر با ۷۵۱ کیلوگرم و تهران با ۶۵۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

هادی‌نژاد بیان کرد: سهم کشفیات سه استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته اخیر ۴۷.۳ است.

وی گفت: طی این مدت، ۱۵۵ دستگاه خودرو، ۲۲ دستگاه موتور سیکلت، ۵ قبضه سلاح و ۲۵ دستگاه موبایل توقیف شد.

۷۰۶

کد خبر: 960495

وب گردی

وب گردی