آب شرب آبادان و خرمشهر در حد معمول است/ رفع شوری آب روستاها تا پایان تیرماه

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با اشاره به این که با ترمیم خط لوله طرح غدیر، شوری آب شهرهای آبادان و خرمشهر به روال عادی بازگشته، گفت: برای بهبود آب روستاها نیز هم‌اکنون دو خط لوله در دست اجراست.

صادق حقیقی‌پور، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص وضعیت آب شرب خوزستان اظهار کرد: هم اکنون میزان آب شرب داخل شهرهای آبادان و خرمشهر به روال قبلی بازگشته و آب این منطقه شور نیست؛ یعنی دقیقا شوری آب در شبکه توزیع آب این شهرها، مثل سال گذشته است و حتی نسبت به سال گذشته نیز مقداری بهبود پیدا کرده است.

او تصریح کرد: بعد از ترمیم خط طرح غدیر شوری آب به روال عادی برگشته و مشکلی در آب این منطقه نیست.

حقیقی پور تاکید کرد: مشکلی که هم اکنون وجود دارد در روستاهای این مناطق است، چون آب غدیر به آن مناطق نمی رسد؛ به طوری که شوری آب بهمنشیر و کارون به نسبت سال های گذشته خیلی بالا رفته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون با مدیریت مصرف و برداشت بهینه آب توانستیم از طریق خط لوله غدیر و آب شیرین کن ها آب مورد نیاز را تامین کنیم اما متاسفانه در روستاها چنین امکاناتی نیست لذا در روستا مشکل شوری آب همچنان پابرجاست.

او با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از 50 تانکر آبرسان در این مناطق فعال هستند، اظهار کرد: آب بسته بندی به اندازه کافی موجود است در صورتی که آبفای روستایی هم تقاضا کند به آنها نیز خدمات می‎‌دهیم. حتی با وجود رفع مشکل آب شهرها ما تانکرهای متعددی داریم که به مردم در صورت نیاز به آب شرب با کیفیت، خدمات می‌دهد. همچنین آب بسته بندی هم در اختیار آنها قرار می دهیم.

حقیقی‌پور از توزیع بیش از 430 هزار لیتر آب معدنی و بسته بندی در شهرهای آبادان وخرمشهر خبرداد و گفت: به طور کلی شوری شبکه آب در حد معمول است و با راه اندازی آزمایشی طرح غدیر هم این مشکل به طور کامل برطرف خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: برای بهبود آب شرب روستاها نیز دو خط لوله در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه به مرحله بهره‌برداری برسد و با افتتاح آن، آب شرب روستاها مشکلی نخواهد داشت.

402

کد خبر: 960514

وب گردی

وب گردی