فرانسه با شایستگى به نیمه نهایى رسید

تیم ملى فوتبال فرانسه موفق شد با شکست اروگوئه به نیمه نهایى رسید.

به گزارش گروه ورزشى خبرگزارى ایسکانیوز، تیم هاى ملی فرانسه و اروگوئه از ساعت 18:30 به وقت تهران در ورزشگاه «نووگراد» به قضاوت نستور پیتانای آرژانتینی اولین بازی مرحله یک‌چهارم‌نهایی جام‌جهانی 2018 را آغاز کردند که این بازی با برتری 2 بر صفر فرانسه و صعود این تیم به نیمه‌نهایی به پایان رسید.

نیمه اول

شروع نیمه اول با حملات پراکنده 2 تیم آغاز شد اما در ادامه محافظه‌کاری رقبا، اندکی از تب و تاب جدال کاست. در نهایت پس از اخطاری که بنتانکور اروگوئه‌ای را از بازی بعدی تیمش محروم کرد، ضربه آزاد ارسالی از سوی گریزمان با ضربه سر واران در دقیقه 40 به گل اول فرانسه تبدیل شد. ضربه سر کاسرس و مهار یک دستی استثنایی یوریس فرانسوی آخرین اتفاق نیمه اول بود در نهایت 45 دقیقه اول با برتری یک بر صفر خروس‌ها خاتمه یافت، ضمن اینکه هرناندس از فرانسه هم کارت زرد گرفت.

نیمه دوم

برتری فرانسه در نیمه دوم هم ادامه یافت اما اروگوئه که در غیاب کاوانی اندکی ضعیف نشان می‌داد در ضدحملات خطرساز می‌شد. شوت گریزمان با اشتباه موسلرا در دقیقه 61 به گل دوم فرانسه تبدیل شد. در ادامه اروگوئه از جبران ناتوان نشان داد و تمارض امباپه بازی را به جنجال کشاند؛آنچه در نهایت اخطار به این بازیکن را در پی داشت. دخالت موثر علیرضا فغانی، داور چهارم ایرانی بازی نقش مهمی در آرام کردن نیمکت 2 تیم در جریان این جنجال داشت. در نهایت تغییرات تاکتیکی 2 تیم نتیجه‌ای در پی نداشت و فرانسه با برتری 2 بر صفر برای اولین بار از جام‌جهانی 2006 و برای چهارمین بار در 10 دوره اخیر به جمع 4 تیم برتر دنیا راه یافت. نکته جالب دقایق پایانی اشک‌ حسرت خیمنس اروگوئه‌ای 2 دقیقه قبل از پایان وقت قانونی بازی بود!

606

کد خبر: 960548

وب گردی

وب گردی