تیم اقتصادى کشور باید فکرى به حال ثبات بازار کند/ آینده بازار طلا و سکه به کدام سو مى رود؟

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران گفت: تیم اقتصادی کشور باید فکری به حال ثبات بازار کرده و به سمتی پیش رود که پول ملی کشور تقویت شود.

عبادالله محمدولی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به وضعیت بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت اشاره کرد و گفت: با وجود برخى از عوامل مانند اتخاذ تصمیمات بانک مرکزی در بحث مدیریت بر بازار، بحث های سیاسی در حوزه بین الملل بین ایران و دیگر کشورهای اروپایی و نیز افزایش بیش از حد قیمت طلا در بخش داخلی، انتظار می رفت که قیمت طلا همانند آخرین روز هفته گذشته با کاهش همراه شود.

او در ادامه بیان کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته تصور ها بر این اساس بود که قیمت طلا و سکه روند صعودی را در پیش گیرد اما با توجه به نوسانات اخیر به طور حتم از نیمه دوم تیر تا شهریور ماه با شیب ملایم کاهشی در قیمت طلا و سکه مواجه خواهیم شد.

محمدولی اظهار داشت: کنترل دولت و نظم بخشیدن به بازار از جمله دلایلی بود که باعث ریزش قیمت طلا در آخرین روز هفته گذشته شد، پیشنها ما این است که مردم به چنین اتفاقاتی در بازار توجه کنند و به طور حتم با مطالعه بیشتری سرمایه خود را وارد بازار طلا کنند تا ریسک های بالا متوجه سرمایه آنها نشود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران با اشاره به افزایش قیمت طلا در بازار جهانی گفت: روز پنج شنبه قیمت اونس طلا به 1238 دلار رسید این در حالیست که روز جمعه این نرخ تا 1260 دلار افزایش یافت، بررسی چنین روندی بیانگر آن است که طی 10 روز گذشته نوسانی را در بازار تجربه کردیم که به دنبال آن در بخش طلا شاهد افت قیمت 5/3 درصدی و در حوزه سکه با وجود حباب های موجود با ریزش 10-15 درصدی نسبت به چند روز گذشته بودیم.

او با تاکید بر آنکه دولت به دنبال ایجاد ثبات در بازار است، افزود: با توجه به وضعیت موجود در بازار، دولت تصمیماتی را اتخاذ کرده که به طور قطع تا چند روز آینده اجرایی می شود و از این طریق این بازار ملتهب را تا حدودی آرام خواهد کرد.

محمدولی اظهار داشت: تا زمانی که سیاست و نگاه دولت بر بازار، تولید محور و صنایع محور نباشد و به صورت واسطه گری و دلالی در حال فعالیت باشد، به طور دائم با چنین نوسان هایی در بازارهای مختلف روبرو خواهیم بود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران به اوج بی نظمی ها در بازار طی یک ماه گذشته تاکید کرد و گفت: متاسفانه عده ای از سرمایه گذاران با سرمایه خرد وارد بازار شدند تا بتوانند درآمد و ارزش افزوده ای را وارد اقتصاد خانواده خود کنند که متاسفانه با ریسک و ضررهای بسیار بالایی مواجه شدند.

به گفته او، تیم اقتصادی کشور باید فکری به حال ثبات بازار کرده و به سمتی پیش برود که پول ملی کشور مورد تقویت واقع شود که این تقویت تنها از طریق ایجاد ثبات در کشور و نیز تقویت صنایع و تولیدات کشور صورت نمی گیرد.

محمدولی پیش بینی خود از روند قیمتی سکه و طلا در بازار طی هفته آینده را اینگونه بیان کرد: با توجه به اینکه طى چند روز گذشته شاهد یک سری از فعل و انفعالات در بازار ارز و سکه بودیم به نظر می رسد که هفته آینده قیمت ها تقریبا با شیب ملایم کاهشی در بازار همراه شود، این موضوع ناشی از هیجاناتی است که طی چند وقت گذشته آن را تجربه کرده ایم.

او در پایان خاطرنشان کرد: طی یک ماه آینده بازار طلا و سکه بازار مناسبی جهت خرید و ورود سرمایه ها به بازار خواهد بود که می تواند حاشیه امنی برای حفظ سرمایه سرمایه گذاران باشد.

400

کد خبر: 960567

وب گردی

وب گردی