پردازش نرم و تکنولوژی های نوین پردازشی

سومین کنفرانس آخرین دستاوردهای علمی در حوزه مهندسی کامپیوتر، پردازش نرم و تکنولوژی های نوین پردازشی با حضور استادان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه مندان به حوزه کامپیوتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از بروجن، سومین کنفرانس آخرین دستاوردهای علمی در حوزه مهندسی کامپیوتر، پردازش نرم و تکنولوژی های نوین پردازشی با حضور استادان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه مندان به حوزه کامپیوتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن برگزار شد.

رئیس واحد بروجن در آیین افتتاحیه این مراسم ضمن ابراز خرسندی از میزبانی پژوهشگران و دانشجویان حاضر در همایش گفت:« نوآوری عامل پیشرفت کشورهای توسعه یافته و عامل حسرت کشورهای در حال توسعه می باشد».

دکتر احمد بهرامی با بیان اینکه که امروزه فناوری نقش اساسی در بهبود زندگی مردم ایفا می نماید افزود: «استفاده از نظریات و تخصص جامعه نخبگان دانشگاهی و صنعتی برای برنامه ریزی جهت تقویت چرخه صنعت و تولیدات در زمینه های مختلف علوم ، مهندسی و بکارگیری یافته های جدید جهت بومی سازی و بکارگیری تکنولوژی های نوین مهندسی در جهان یک نیاز مهم می باشد».

وی عنوان داشت: « امروزه ضرورت توجه به وجود عناصر کاربردی در علوم و مهندسی می تواند حتی پایه های تولید ناخالص ملی برای عرصه صادرات پایدار به کشورهای منطقه و جهان تلقی گردد لذا تقویت هرچه بیشتر تکنولوژی در علوم و مهندسی و توسعه آن موجبات باروری و خودباوری مردم یک کشور را نوعاً افزایش داده و آنرا به یک کشور مهم در جهان تبدیل می نماید».

دکتر تقی جاودانی دبیر همایش نیز در حاشیه­ی این برنامه گفت کنفرانس آخرین دستاوردهای علمی در حوزه مهندسی کامپیوتر ،پردازش نرم و تکنولوژی های نوین پردازشی سومین کنفرانس تخصصی است که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن برگزار می گردد. این کنفرانس فرصتی مناسب را برای محققین و متخصصین در حوزه های مختلف کامپیوتر و فناوری اطلاعات فراهم نمود تا بتوانند آخرین تحقیقات خود را عرضه نموده و از دستاوردهای علمی دیگر محققین بهره گیری نمایند..

وی گفت بیش از 110 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه کنفرانس رسید که از این تعداد 41 مقاله پذیرفته شده که 8 مقاله آن بصورت سخنرانی و مابقی بصورت پوستر ارائه شد.

عضو هیات علمی کامپیوتر واحد بروجن افزود: این مقالات در 4 محور مهندسی نرم افزار، هوش مصنوعی، معماری کامپیوتر و فناوری اطلاعات مورد داوری و ارزیابی استادان و متخصصین این رشته قرار گرفته و برای ارائه یا پوستر به دبیرخانه معرفی شدند.

جاودانی افزود: «این همایش تحت حمایت پایگاه سیویلیکا و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام قرار دارد و تمامی مقالات پذیرفته شده در پایگاه سیویلیکا و کنسرسیوم محتوای ملی نمایه می شوند.»

به گزارش خبرنگار آنا مقالاتی که به صورت سخنرانی بودند پس از رائه مورد ارزیابی قرار گرفته و از نفرات برتر تقدیر شد.

کد خبر: 960612

وب گردی

وب گردی