اعطای شهروندی و مدال افتخار فلسطین به فعال مدنی سوئد

یک فعال مدنی سوئدی، در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی، راهپیمائی خود به سوی فلسطین را شروع کرد ولی اسرائیل اجازه ورود به او نداد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از " WAFA" خبرگزاری فلسطین، "محمود عباس"رئیس تشکیلات خودگردان کرانه باختری، به "بنیامین لادرا" فعال مدنی سوئدی که در اعتراض به ظلم و ستم اسرائیل نسبت به فلسطینی ها اقدام به راه پیمائی از سوئد به فلسطین کرده بود، حق شهروندی و مدال افتخار فلسطین را اعطا کرد.

"بنیامین لادرا" راهپیمایی خود را از شهر "گوتنبورگ" سوئد آغاز کرد و دیروز از مرز اردن وارد "اسرائیل" شد ولی مقامات این رژیم اجازه ورود به فلسطین را به او ندادند و 6 ساعت او را بازداشت کردند.

او اکنون به "امان" پایتخت اردن بازگشت و اعلام کرد در مسیر برگشت هم اسرائیلی ها برای او مزاحمت ایجاد کرده اند.

"لادرا" در این رابطه گفت:"اسرائیل از یک فعال مدنی سوئدی میترسد به همین دلیل اجازه ورود به من ندادند و 6 ساعت من را بازداشت کردند. آنها دو دلیل برای این کارشان به من اعلام کردند اول اینکه من قصد ایجاد اغتشاش دارم و دوم اینکه به آنها دروغ گفته ام."

"لادرا" اعلام کرده تا زمان رسیدن فلسطینی ها به آزادی به مبارزه خود ادامه خواهد داد.

او همچنین گفت:"11 ماه قبل با پای پیاده از "گوتنبورگ" به راه افتادم. در این مدت از و قبل از رسیدن به مرز فلسطین از کشورهای زیادی گذشتم و بیش از 5هزار کیلومتر راه پیمایی کردم و تا آزادی فلسطین از پای نخواهم نشست."

کد خبر: 960615

وب گردی

وب گردی