داروی رایج فشارخون از ۲۲ کشورجمع‌آوری می شود

داروی رایج مورد استفاده برای کنترل فشار خون به دلیل احتمال ارتباط با بیماری سرطان از ۲۲ کشور جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از ایسنا، داروی "والسارتان" که برای کنترل فشار خون و کمک به پیشگیری از نارسایی قلبی تجویز می‌شود به دلیل دارا بودن یک نوع ماده شیمیایی خطرزا و تاثیر احتمالی این ماده در بروز بیماری سرطان از ۲۲ کشور جمع‌آوری می‌شود.

شرکت دارویی نوارتیس اعلام کرده است قرص‌های دارای پوشش لایه نازک Valsartan/HCT و Sandoz Valsartan به دلیل اینکه از استانداردهای کیفی بالا برخوردار نیستند، جمع‌آوری می‌شود.

طبق اعلام این شرکت، قرار است داروهای ارسال شده به کشورهای آلمان، نروژ، فنلاند، سوئد، مجارستان، هلند، اتریش، ایرلند، بلغارستان، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، بلژیک، فرانسه، لهستان، کرواسی، لیتوانی، یونان، کانادا، بوسنی و هرزگوین، بحرین و مالتا جمع‌آوری شود.

شرکت نوارتیس اعلام کرد: در تست‌های انجام شده روی مواد فعال دارویی والسارتان به وجود یک ناخالصی پی بردیم. این ناخالصی ماده شیمیایی NDMA شناخته شده که از خانواده‌ای با قابلیت سرطان زا بودن است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، بررسی‌های انجام شده روی نمونه‌های جانوری نشان می‌دهد ماده NDMAمی‌تواند سمی باشد و به رشد تومورها در کبد، کلیه و مجاری تنفسی منجر شود. همچنین این ماده در مقدار مشخصی برای انسان مضر است.

700

کد خبر: 960624

وب گردی

وب گردی