کاهش قتل‌های خانوادگی در تهران

 سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام اینکه اطلاع رسانی در زمینه پرونده های جنایی بدون کم و کاست از سوی پلیس آگاهی انجام می‌شود، گفت: آمار وقوع قتل های خانوادگی در پایتخت نسبت به سال گذشته هیچ گونه افزایشی نداشته است .

به گزارش ایسکانیوز از میزان سرهنگ حمید رضا یار احمدی گفت: رسیدگی به پرونده های جنایی یکی از ماموریت های پلیس آگاهی است. بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دستورات فرماندهی پلیس ناجا اصل پیشگیری در همه رسته‌ها و رده‌های پلیس و به ویژه پلیس های تخصصی اولویت دارد. در بحث وقوع جرایم جنایی باید اعلام کنم که اتفاقا تا قبل از وقوع جنایت، پلیس هیچ کاری نمی تواند انجام بدهد اما به محض اطلاع رسانی در باره وقوع یک قتل کارآگاهان زبده پلیس وارد عمل شده و خوشبختانه در اکثر پرونده‌ها در کمتر از ۲۴ساعت موفق به کشف ماجرا و دستگیری قاتل یا قاتلان می‌شوند.


وی افزود: از ابتدای سال ۹۷تا کنون افزایش وقوعات در زمینه جرایم جنایی در تهران نداشته ایم.


یار احمدی با رد ادعای افزایش قتل‌های خانوادگی و پرونده‌های همسرکشی در پایتخت تصریح کرد: کلان شهر تهران زیر ذره بین پلیس است و اینطور که ادعا می‌شود از ابتدای سال ۹۷ وقوع قتل‌های خانوادگی افزایش داشته صحیح نیست. از ابتدای سال تاکنون تنها دو پرونده قتل خانوادگی در پایتخت داشتیم که در هر دو پرونده ماموران پلیس آگاهی در کمترین زمان ممکن ورود پیدا کردند و با توجه به سرنخ‌های موجود در صحنه نیز موفق به شناسایی و دستگیری قاتل شدند.


سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام اینکه آمار کشفیات پرونده‌های جنایی و پلیسی در اداره پلیس آگاهی تهران بزرگ بسیار بالاست، افزود :خوشبختانه همکارانم در اداره پلیس آگاهی تهران بزرگ با استفاده از دانش علمی در کنار بهره مندی از تجربیات افسران زبده در کمترین زمان ممکن نسبت به حل معماهای پرونده های وارده اقدام می‌کنند. این در حالی است که هر پرونده جنایی و پلیسی ویژگی‌ها و حساسیت‌های خاص خودش را دارد و اتفاقا برای حل و فصل آن احتیاج به زمان زیادی است؛ اما همکاران در کمترین زمان پرونده ها را رمز گشایی کرده و نسبت به دستگیری متهمان آن اقدام می‌کنند.


وی ادامه داد : واحد اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ هم نسبت به اطلاع رسانی دقیق و بی چون و چرای پرونده‌های جنایی که باعث حساسیت‌های اجتماعی می‌شود اقدام می‌کند و همین اطلاع رسانی به جا و دقیق و در اسرع وقت باعث شده تا از حاشیه‌ها و شایعه پراکنی‌های معمول جلوگیری به عمل آید.


700

کد خبر: 960662

وب گردی

وب گردی