برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» در دانشگاه

نخستین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با حضور جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز در این نشست با بیان این مطلب که امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی و باعث رشد و تعالی معنوی و مادی جامعه می‌شود گفت: نهادینه کردن این فریضه الهی بر دوش آحاد مردم و مسئولان دستگاه‌ها و ارگان‌ها بویژه دانشگاهیان است.

حجت الاسلام فرج‌الله براتی با تاکید به اینکه اقامه نماز، توجه به مستمندان و برآوردن حاجات قانونی و شرعی مسلمانان، مهم‌ترین شاخص‌های امر به معروف است، گفت: در این راستا نیازمند آموزش و اطلاع‌رسانی گسترده در جامعه هستیم.

براتی آبادانی و پیشرفت، توسعه معنویت، امنیت، فسادستیزی و انجام بهینه امور جامعه را از جمله فواید اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خواند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با تصریح به اینکه دانشگاه آمادگی خود را به منظور اجرای موفق‌آمیز مصوبات شورای امر به معروف و نهی از منکر اعلام می‌کند، گفت: این شورا برنامه‌های عملیاتی متناسب با مخاطبان دانشگاهی را تدوین و اجرا کند.

براتی کتاب ارزشمند «تحریرالوسیله» حضرت امام راحل را مورد اشاره قرار داد و خواستار توجه استادان دانشگاهی به این کتاب شد و تصریح کرد: دانشگاه ها برای شناسایی و معرفی این اثر گرانسگ، کارگاه‌های آموزشی را با حضور نخبگان و اندیشمندان برگزار کنند.

نسب رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز با اشاره به اهمیت و نقش اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خواستار شناسایی معروف‌ها در دانشگاه شد و گفت: در این راستا این شورا می‌تواند وظایف هر کدام از بخش‌های دانشگاهی را بر اساس ذایقه مخاطبان تدوین و اجرا کند.

حجت الاسلام علی عطایی، آموزش صحیح، راه اندازی گروه های دانشجویی، برگزاری کارگاه هاو تدوین برنامه های اجرایی را از جمله خواسته های این شورا خواند.

کهزاد سروستانی جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان نیز در این نشست با اشاره به دستور خداوند بزرگ در قرآن کریم مبنی بر اینکه افرادی که توانمندی دارند باید اقامه نماز و زکات و امر به معروف کنند گفت: تجربه گذشته باید چراغ راه آینده ما باشد و با اصلاح روش‌ها امر به معروف اجرایی شود.

وی از شورای این دانشگاه خواست گروه‌های طلایه‌داران راه‌اندازی و با طرح‌ها و ایده های نوین برای کشور الگو باشند.

کد خبر: 960716

وب گردی

وب گردی