60 درصد جان باختگان تصادفات در گلستان موتورسیکلت سواران هستند

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت : عصر روز گذشته 2 نوجوان بر اثر تصادف موتورسیکلت در رامیان جان باختند و به طور کلی آمار کشته های موتورسیکلت در گلستان نگران کننده است.

به گزارش ایسکانیوز سردار علی اکبر جاویدان با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، بالاترین میزان علت اصلی مرگ را در تصادفات، ضربه به سر دارد، گفت: یکی از مهمترین دلایل این امر عدم استفاده از کلاه ایمنی در بین موتورسیکلت سواران است.

وی، معضل ترافیکی استان را موتورسیکلت سواران متخلف عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار های موجود 49 درصد جان باختگان ناشی از تصادفات در جاده ها و 60 درصد جان باختگان تصادفات درون شهری در گلستان موتورسیکلت سواران هستند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در سال گذشته 138 نفر بر اثر تصادفات موتورسیکلت در گلستان جان خود را از دست داده اندگفت: آمار کشته های موتورسیکلت در گلستان نگران کننده است و از این لحاظ گلستان از استان های پرتصادف حوزه موتورسیکلت در کشور است.

وی شرایط مطلوب آب و هوایی، فاصله نزدیک شهر ها و روستاها و از طرفی ارزان بودن این وسیله نقلیه را مهمترین دلیل استفاده بی رویه از موتورسیکلت در گلستان عنوان کرد و گفت: بررسی های آماری نشان می دهد تعداد تصادفات موتورسیکلت در فصل بهار و تابستان بیشتر از ماه های دیگر سال است که از جمله آن جان باختن 2 موتورسیکلت سوار در محور رامیان به آزادشهر بوده است.

سردار جاویدان ادامه داد: در این حادثه که عصر روز گذشته به وقوع پیوست راکب 13 و 15 ساله 2 دستگاه موتور سیکلت به شدت با یکدیگر برخورد کردند که بر اثر آن هر دو نفر در دم جان خود را از دست دادند.

وی علت اصلی وقوع این حادثه را سرعت زیاد و عدم توجه به جلو راکبان موتورسیکلت عنوان کرد و گفت: متاسفانه وقوع چنین حوادثی علاوه بر آثار زیانبار مادی و روحی و روانی به خانواده ها ،موجب هدر رفت سرمایه انسانی که نسل جوان و آینده ساز کشور هستند می شود.

سردار جاویدان، قانون شکنی و عدم رعایت قوانین و مقررات توسط موتورسیکلت سواران، عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، آلودگی صوتی، تغییر مسیر ناگهانی، حرکت در جهت خلاف مسیر، تردد در پیاده روها و ایجاد مزاحمت را از جمله معضلات ترافیکی موتورسیکلت سواران دانست و افزود: طرح های ویژه برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم از طرح های مستمر و تعطیل ناپذیر پلیس است اما این تنها چاره کار نیست.

فرمانده انتظامی گلستان با تاکید بر احساس مسئولیت دستگاه های متولی فرهنگ ترافیک در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیکی این قشر آسیب پذیر اظهار داشت: نیروی انتظامی در کنار ماموریت ذاتی که همان برقراری نظم و امنیت ترافیکی است به موضوع پیشگیری و آموزش فرهنگ ترافیک نیز توجه ویژه ای داشته و با برگزاری کلاس های آموزشی نسبت به ارتقاء فرهنگ ترافیکی قدم های بسیار مهمی برداشته است.

700

کد خبر: 960845

وب گردی

وب گردی