صدور 322 هزار روادید از سال 2015 برای پناجویان

وزارت خارجه آلمان در بیانیه ای از صدور 322 هزار روادید برای خانواده های پناهجویان خارجی از سال 2015 خبر داد که بیشتر آنها برای خانواده های سوری و عراقی بوده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد: حدود ۳۲۲ هزار روادید ورود به این کشور برای خانواده های پناهنده به آلمان از ژانویه ۲۰۱۵ صادر شده است.

این گزارش را روزنامه بیلد آلمان امروز دوشنبه با استناد به بیانیه های وزارت خارجه این کشور منتشر کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: ۳۳.۷۵ درصد این روادیدها برای خانواده های سوری و ۷.۵۵ درصد برای خانواده های عراقی صادر شده است که بیشترین تعداد از مجموعه تمام روادیدهای صادر شده به خانواده های سوری تعلق دارد، اما این گزارش به ملیت های دیگری که برای آنها روادید صادر شده است اشاره ای نکرده است.

در بخش دیگری از این گزارش می خوانیم: وزارت خارجه آلمان ۷۲ هزار ۶۸۱ روادید در سال ۲۰۱۵ و ۱۰۳ هزار و ۸۸۳ روادید در سال ۲۰۱۶ برای خانواده های پناهجویان کشورهای خارجی صادر کرده است.

همچنین در سال ۲۰۱۷ نیز اقدام به صدور ۱۱۷ هزار و ۹۹۲ و در سه ماه اول سال 2018 نیز 27 هزار 551 روادید نموده است.

پارلمان آلمان در ژوئیه سال جاری مجموعه قوانین جدیدی را برای پذیرش خانواده های پناهجویان تصویب کرد و سخت گیری بیشتری برای صدور روادید برای آنان اعمال نمود و سقف مقدار آن را به ماهانه 1000 روادید کاهش داد.

به طور کلی بر اساس گزارشات دولتی حدود یک میلیون پناهجو که بیشتر آنان از کشورهای سوریه، عراق و افغانستان می باشد از سال ۲۰۱۵ وارد آلمان شده اند.

کد خبر: 960947

وب گردی

وب گردی