وضع تحریم های جدید علیه غزه برای فشار بر حماس

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای از وضع تحریم های جدید علیه نوار غزه در پی ادامه پرتاب بادبادک های آتش زا به سمت مناطق جنوبی اراضی اشغالی فلسطین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رژیم صهیونیستی تحریم های جدیدی علیه نوار غزه تصویب کرد که شامل محدودیت ورود و صدور کالا و کاهش محدوده ماهی گیری برای فلسطینیان ساکن غزه می ‌شود و انگیزه آن را فشار بر حماس برای توقف پرتاب بادبادک ها و بالن های آتش زا که از سوی این منطقه به اراضی جنوبی اسرائیل پرتاب می‌شود اعلام کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای مکتوب اعلام کرد: در پی ادامه حملات انجام شده از سوی غزه به وسیله بادبادک های آتش زا نخست وزیر و وزیر جنگ با پیشنهاد رئیس ستاد ارتش اسرائیل برای بستن گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ورود مواد مورد نیاز انسانی مانند غذا و دارو از ذیل این تصمیم استثنا می باشد که در موافقت هماهنگ کننده امور ارتش اسرائیل در اراضی فلسطین با ورود این نوع کالاها به صورت موردی موافقت خواهد شد.

اما از سوی دیگر در این بیانیه به مدت زمان بسته بودن این گذرگاه اشاره ای نشده است.

همچنین در این بیانیه آمده است: صادرات کالا از نوار غزه نیز ممنوع خواهد شد و منطقه صید ماهی برای صیادان فلسطینی غزه هرگز افزایش نخواهد یافت و به همان مقدار پیشین یعنی ۶ مایل به جای ۹ مایل کاهش خواهد یافت.

مسئولان اسرائیلی مدعی هستند فلسطینیان در 3 ماه گذشته صدها بادبادک آتش زا را به سوی اراضی جنوب اسرائیل پرتاب کرده اند که منجر به آتش‌سوزی در هزاران دونم از اراضی زراعی و مراتع در این مناطق شده است.

در همین راستا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز گذرگاه کرم ابوسالم را برای فشار بیشتر بر جنبش حماس در نوار غزه مسدود خواهد کرد.

کد خبر: 960948

وب گردی

وب گردی