آزمون آسکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد

آزمون آسکی برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد رشت، دکتر طیبه رهبر رئیس مجتمع علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: آزمون بالینی ساختاریافته عینی (Objective Structured Clinical Examination) که به طور خلاصه آسکی خوانده می شود، نخستین بار توسط پروفسور هاردن مطرح و در ایران در دهه اخیر بیشتر متداول شده است.

وی افزود: این آزمون شامل چندین ایستگاه است که در هر ایستگاه از داوطلب خواسته می شود یک وظیفه یا عمل معین مثل گرفتن شرح حال یا یک معاینه فیزیکی را برای یک ارگان خاص انجام دهد و در هر ایستگاه از یک طرح نمره گذاری استاندارد شده، استفاده می شود. هدف از این آزمون بررسی و ارزیابی دانشجویان در مهارت های بالینی پایه قبل از ورود به بیمارستان و در هنگام فارغ التحصیلی است.

رئیس مجتمع علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تاکید کرد: مجتمع علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در تیر ماه سال جاری، امتحان عملی (مدل ارزشیابی آسکی) را برای اولین بار در پایان دوره و همزمان با فارغ التحصیلی دانشجویان پرستاری ورودی 1393 برگزار کرد که دانشجویان در 8 ایستگاه شامل مراقبت های تغذیه ای و دفعی، مراقبت از زخم و پانسمان، تغییر پوزیشن و حرکت دادن مددجو، مراقبت از کودک و نوزاد، مراقبت های قلبی ـ تنفسی، بهداشت فردی، دارو درمانی و کنترل و ثبت علائم حیاتی با نظارت اعضای هیأت علمی پرستاری مورد آزمون قرار گرفتند.

202

کد خبر: 960972

وب گردی

وب گردی