روغن و صابون بهداشتی شترمرغ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تولید شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از تولید روغن و صابون بهداشتی شترمرغ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مظاهر نیکخواه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: تولید محصول با کیفیت و دارای مجوزهای بهداشتی به سلامت جامعه و توسعه صنعت پرورش شترمرغ کمک شایانی می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به ویژگی‌های متعدد روغن شترمرغ، پس از انجام آزمایشات اولیه، امکان تولید محصولاتی چون کرم‌های آرایشی و بهداشتی و ضدآفتاب از این روغن وجود دارد.

وی به راه اندازی کارگاه نیمه صنعتی تولید روغن و صابون بهداشتی شترمرغ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اشاره و تصریح کرد: هسته فناور شترمرغ چهارمحال و بختیاری با ایده تولید روغن و صابون فرآوری شده از شترمرغ در مرکز رشد واحدهای فناور این واحد دانشگاهی مستقر شد. این هسته فناور در حال ثبت اختراع محصول خود با عنوان کرم ضدآفتاب شترمرغ و ایجاد شرکت دانش بنیان نوپا است.

تولید منسوجات نمدی در واحد شهرکرد

دکتر نیکخواه با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری به عنوان قطب تولید نمد در کشور مطرح است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بر پایه تجربیات موجود در استان و با همکاری واحدفناور ماها مستقر در مرکز رشد این دانشگاه، قصد راه‌اندازی کارگاه تولید منسوجات نمدی خاص همچون کفش (برای اولین بار در ایران) را دارد.

وی ادامه داد: واحد فناور ماها مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در زمینه تولید محصولات نمدی (از جنس پشم طبیعی گوسفند) فعالیت می کند. این واحد با مأموریت حفظ و ارتقاء دستاوردهای صنایع دستی از جنس نمد طبیعی تاسیس شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد ادامه داد: بخش تحقیق و توسعه این واحد دائماً در حال ارائه محصولات جدید تولیدی از نمد به بازار است و تاکنون محصولاتی همچون "محافظ کمر ماها"، "تشک طبی ماها" و "کمربند طبی" را به بازار عرضه کرده است.

202

کد خبر: 960976

وب گردی

وب گردی