دریافت هزینه جداگانه برای انتخاب رشته ارشد دانشگاه‌ آزاد به چه علت است؟

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص دریافت هزینه جداگانه برای انتخاب رشته ارشد در دانشگاه‌ آزاد توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان درخصوص دریافت هزینه جداگانه برای انتخاب رشته ارشد در دانشگاه‌ آزاد، گفت: سنجش و پذیرش هرکدام عملیاتی جداگانه است و در گذشته عملیات سنجش و پذیرش باهم توسط دانشگاه آزاد انجام می‌گرفت.

وی افزود: در دکتری فرآیند سنجش و پذیرش با هم توسط دانشگاه آزاد انجام می‌گیرد، بنابراین مبلغی حدود 80 هزار تومان از داوطلبان دریافت می‌شود؛ اما آزمون ارشد را دانشگاه سراسری برگزار می‌کند و مبلغ 40 هزار تومان برای این فرآیند دریافت کرده و 40 هزار تومان نیز دانشگاه آزاد برای پذیرش و پردازش اطلاعات دریافت می‌کند.

وجه دریافتی هنگام ثبت‌نام داوطلبان، برای ارائه نتایج آزمون به دانشگاه آزاد است

منادی ادامه داد: هنگام ثبت‌نام در صورتی که داوطلب مایل به تحصیل در دانشگاه آزاد باشد گزینه مربوطه را فعال می‌کند و در قبال این خواسته باید 12 هزار تومان هنگام ثبت‌نام بپردازد، تنها کار سازمان سنجش در ازای این 12 هزار تومان ارائه نتیجه آزمون داوطلب به دانشگاه آزاد است.

این مقام مسئول در دانشگاه آزاد تاکید کرد: دانشگاه آزاد باید برای پذیرش داوطلبان رتبه‌ها، رشته شهرها، شرایط و تقاضاهای داوطلبان را بررسی و پردازش کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد برای عملیات پذیرش 40 هزار تومان در سال گذشته دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد پس از سه سال که برای فرآیند پذیرش مبلغی حدود 40 هزار تومان دریافت می‌کرد، امسال این مبلغ را به 46 هزار تومان افزایش داده است.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: وزارت علوم برای برگزاری آزمون ارشد هنگام ثبت نام هزینه برگزاری آزمون و سنجش را دریافت کرده، دانشگاه آزاد نیز هزینه پردازش اطلاعات را هنگام انتخاب رشته دریافت می‌کند؛ در صورتی که فرآیند سنجش و پذیرش با یک سازمان و موسسه باشد باید هزینه‌ای حدود 80 هزار تومان برای این عملیات دریافت شود.

202

کد خبر: 960992

وب گردی

وب گردی