عدم خیریت "معامله قرن" برای فلسطین/ به دنبال زندان زیبا در کرانه باختری نیستیم

نشست تخصصی "معامله قرن ؛ دستاوردهای مقاومت و تغییر معادلات منطقه ای " با حضور" خالد القدومی" نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین که نماینده حماس در آن با تاکید بر مقاومت مردم فلسطین طرح معامله قرن آمریکا را طرحی یک طرفه و بدون داشتن هر گونه خیریتی برای فلسطینیان دانست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، "خالد القدومی" نماینده جنبش مقاومت فلسطین در ایران، در ابتدای نشست طرح "معامله قرن"که به همت خبرگزاری آنا در محل این خبرگزاری برگزار شد، اظهار داشت: این طرح، قرار داد تازه ای نیست و می توان گفت سرفصل اساسی آن تلاش هایی از جانب آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابود کردن آرمان های فلسطین است.

القدومی افزود: این قرار داد کاملا مبهم است، آمریکا رسما چیزی در مورد آن اعلام نکرده و عدم خیریت این طرح برای فلسطین مسلم است، او گفت: " یک قرارداد به صورت دو طرفه انجام می گیرد و بدون اطلاع طرف فلسطینی این طرح قرارداد نامیده نخواهد شد."

نماینده حماس اعلام کرد که این طرح اعمال زور مدارانه و خیره سری از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

وی با اشاره به مواردی که نشان دهنده پایمال کردن آرمان فلسطین است گفت:"مرحله خطرناک در مورد فلسطین در سال ۲۰۱۰ کلید خورد و مشاور امنیتی رژیم صهیونیستی اقداماتی را مبتنی بر دو عامل حکومتی فدرال با اردن و تبادل سرزمین ها بین فلسطین و مصر مطرح کرد، که تا کنون موفق به عملی کردن آن نشدند."

القدومی اظهار داشت که اصحاب رسانه حق دسترسی به اطلاعات درست را دارند وی به دیدار های محرمانه ای که در مورد معامله قرن در منطقه رخ می دهد اشاره کرد و اظهار داشت این دیدارها باید برای مخاطبان علنی شود.

نماینده حماس در ایران گفت: "در پروسه زمانی ۳ ماهه کوشنر و گرینبلات فرستادگان رییس جمهور آمریکا، دیدارهای زیادی با رهبران منطقه داشتند اما اظهار دارند ک مساله ای بین آن ها مطرح نشده است.

نماینده جنبش مقاومت فلسطین با اشاره به برخی موارد در مورد این معامله اظهار داشت "آریل شارون" برای پایان دادن به آرمان فلسطین لابی های زیادی را انجام داد و افزود که این تلاش ها پایان نخواهد پذیرفت، این لابی گری ها در اوایل دهه ۸۰ آغاز شده و تا کنون به هیچ جایی نرسیده است.

وی با گریز زدن به شارون به این نتیجه رسید که دست پرورده شارون خود نتانیاهو است او در همان مسلک به دنبال تحمیل خواسته های خود است.

القدومی گفت:" نتانیاهو به دنبال عادی سازی روابط خود با جهان اسلام است و قصد دارد تا بعد از عادی سازی این روابط به مساله فلسطین به عنوان مساله جانبی بپردازد."

نماینده جنبش مقاومت فلسطین اظهار داشت که نتانیاهو در تلاش برای به دست آوردن "مفتی" همه چیز است و این مذاکرات تا کنون عبث و بیهوده بوده و کاملا یک طرفه به نفع رژیم صهیونیستی بوده است.

وی با اشاره به ایران اعلام داشت که آمریکایی ها همان طرحی که برای ایران در نظر دارند را در مورد فلسطین هم اجرا خواهند کرد.

وی با اشاره به سخنان دور از احساسات خود گفت:" از سال ۱۹۹۰ در حال مذاکره با رژیم صهیونیستی هستیم و بی هیچ نتیجه ای پست های بازرسی از آن زمان تا کنون به 4 برابر افزایش یافته است و دیوار حائل هم در این پروسه زمانی 14 درصد از اراضی فلسطینی را بلعیده است."

القدومی در مورد مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و طرف فلسطینی اظهار داشت که نه تنها آن ها تا امروز به هیچ نتیجه ای نرسیده اند بلکه تمامی رهبران فلسطینی کاملا محدود شده حتی برای سفر کاملا مورد تفتیش قرار می گیرند.

نماینده حماس با اشاره به روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی اظهار داشت که کودتای ۲۰۱۶ در ترکیه با همدستی آمریکا و عوامل آنان صورت گرفته است وی در مورد لبنان اظهار داشت این مقاومت و حزب الله بودند که جنوب لبنان را آزاد کردند و اکنون رژیم صهیونیستی اگر بخواهد به این منطقه حمله کند موارد بسیاری را در نظر خواهد گرفت.

القدومی با اشاره به نوار غزه افزود، ۱۲ سال است که مساحت ۱۳۸۰ کیلومتر نوار غزه تحت محاصره بوده است و این رژیم تا کنون به هیچ چیزی نرسیده است و این دلیلی بر پایداری مردم فلسطین است.

وی اظهار داشت که مردم فلسطین به دنبال زندان زیبایی در کرانه باختری نیستند، رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال حق کشی مردم فلسطین هستند و هیچ کدام از خواسته های فلسطینیان را تحقق نمی بخشند، این مردم به دنبال داشتن یک زندگی با کرامت هستند نه با ذلت.

نماینده حماس اظهار داشت که این رژیم در پی کودتا علیه مقاومت غزه بودند و از طریق رسانه ها به مردم اینگونه القا می کردند که حماس به دنبال کشتن آن ها بوده است، که بر خلاف خواسته آن مردم فلسطین پای رهبرانشان ایستادند.

القدومی با اشاره به تعداد 140 شهید و ۱۵۰۰۰زخمی توسط تک تیراندازان رژیم صهیونیستی در راهپیمایی بازگشت اعلام کرد که این رژیم خود می داند که نمی توانند رو در روی جهان و مردم فلسطین بیاستند.

وی در خاتمه به نگرش مشترک و اقدامات عملی در رویارویی با دشمن مشترک تاکید و پیروزی و وعده الهی را نزدیک دانست.

در انتها این نشست با پرسش و پاسخ خبرنگاران حاضر پایان یافت.

کد خبر: 961001

وب گردی

وب گردی