دود ناشی از آتش سوزی اهواز را در برگرفت

دود ناشی از آتش سوزی در تالاب هویزه که از هفت روز پیش آغاز شده است، از اواخر وقت دیشب شهر اهواز را فراگرفت.

به گزارش ایسکانیوز، تاکنون حدود 19 هزار هکتار از نیزارهای بخش عراقی و ایرانی این تالاب را تحت تاثیر قرار داده است.
فرماندار هویزه اظهار داشت: آتش سوزی در بخش عراقی این تالاب که از 12 تیرماه آغاز شده همچنان ادامه داشته و باعث آتش سوزی 13 هزار هکتار در بخش عراقی و بین 400 تا 600 هکتار از بخش ایرانی تالاب در هویزه شده است.
محمد ثبوتی افزود: روز گذشته دود ناشی از این آتش سوزی شهرهای هویزه، سوسنگرد و رفیع و روستاهای اطراف آن ها را تحت تاثیر قرار داد و به همین علت از کشور عراق خواستیم تا هر چه زودتر امکانات خود را برای کنترل و مهار این آتش سوزی بسیج کند.
وی بیان کرد: در حال حاضر کمیته بحران تشکیل شده و علاوه بر اتوبوس سیار پزشکی، تیم هایی در مراکز درمانی منطقه مستقر شده است تا در صورت نیاز به مردم منطقه خدمات رسانی انجام شود.
12 تیرماه بخش عراقی تالاب هویزه دچار آتش سوزی شد و به گفته سید عادل مولا معاون حفاظت محیط زیست خوزستان تاکنون 6 هزار هکتار از بخش ایرانی تالاب به صورت پراکنده دچار آتش سوزی و مهار شده است.
تالاب مرزی هویزه با بیش از 300 هزار هکتار مساحت، در جنوب غربی کشور قرار دارد که یک سوم آن در ایران و دو سوم آن در عراق است.
با کاهش ورودی آب به تالاب هویزه ، هر سال شاهد این آتش سوزی ها هستیم که با توجه به تاثیر منفی آن بر حیات تالاب و زیستمندان، کارشناسان بارها نسبت به تکرار آن هشدار داده اند.
این تالاب از زمان خشک شدن به عنوان یکی از کانون های اصلی تولید گرد و غبار معرفی شده است.

کد خبر: 961096

وب گردی

وب گردی