ماهانه  چقدر کارمزد به جایگاه‌داران سوخت پرداخت می‌شود؟

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با اشاره به اینکه ما بدهی کارمزد به جایگاه‌های سوخت نداریم، گفت: این شرکت ماهانه حدود 140 تا 160 میلیارد تومان کارمزد به جایگاه‌های سوخت پرداخت می‌کند.

محمدرضا موسوی خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ درباره پرداخت حق العمل جایگاه‌داران سوخت نیز گفت: در جلسه‌ای که در سازمان برنامه و بودجه‌ داشتیم ما قول داده‌ایم که از تاریخ یکم مرداد ماه حق‌العمل‌ها پرداخت شوند؛ یعنی ۹۰ درصد کارمزدها را پرداخت می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه ما بدهی کارمزد به جایگاه‌های سوخت نداریم، اظهار کرد: قرار است که کارمزد خردادماه را پرداخت کنیم. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ماهانه حدود 140 تا 160 میلیارد تومان کارمزد به جایگاه‌های سوخت پرداخت می‌کند. پیش از این ما فرآورده را با نرخ تکلیفی هر لیتر هزار تومان به جایگاه‌دار می‌فروختیم و مبلغ آن را وصول و به خزانه واریز می‌کردیم، سپس بعد از حدود یک ماه دوباره به خزانه مراجعه و بودجه‌ای را برای پرداخت کارمزد جایگاه‌داران دریافت می‌کردیم و پس از محاسبات دقیق مالی، کارمزد جایگاه‌داران پرداخت می‌شد.

گفتنی است؛ چند روز پیش موسوی‌خواه خبر داده بود که کارمزد جایگاه‌داران عرضه سوخت از این پس به‌ صورت حق‌العمل محاسبه می‌شود و آنان می‌توانند حق‌العمل خود را به‌طور مستقیم از مصرف‌کنندگان دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در پاسخ به این سوال که شرکت پخش برای کارتخوان های نسل چدید چه میزان سرمایه گذاری کرده است؟گفت: ما برای کارتخوان به هیچ وجه هزینه پرداخت نمی کنیم؛ بلکه بانک عامل در این حوزه هزینه های این کارتخوان ها را برعهده گرفته است. لازم به تاکید است این کارتخوان های جدید به هیچ عنوان قابلیت دستکاری ندارند؛ چرا که تماما الکترونیکی هستند.

402

کد خبر: 961105

وب گردی

وب گردی