ترامپ! قدر دوستان اندک خود را بدان

رئیس شورای اروپا با اعلام این که یاران زیادی برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نمانده است از وی خواست قدر دوستان خود را بداند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا طی سخنانی در مراسم امضای دومین بیانیه مشترک سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا در بروکسل خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: قدر دوستان خود را بدانید، دوستان زیادی برایتان نمانده است.

رئیس شورای اروپا در ادامه همچنین اظهار داشت: "خطاب من به دونالد ترامپ است که تقریبا هر روز از کشورهای اروپایی به اتهام عدم مشارکت کافی آنها در پیمان دفاعی مشترک انتقاد می کند.

جناب ترامپ، آمریکا هرگز دوست بهتری از اروپا نداشته و نخواهد داشت. اروپا امروز در زمینه دفاعی بسیار بیشتر از روسیه حتی به اندازه چین هزینه می کند".

تاسک با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی بر دفاع یکجانبه آمریکا از اروپا در برابر دشمنان تصریح کرد: "اروپا پس از حادثه 11 سپتامبر به کمک آمریکا شتافت. نیروهای اروپایی در افغانستان دوشادوش با نظامیان آمریکا می جنگند.

آقای ترامپ لطفا فردا هنگام دیدار با ما در نشست ناتو و ملاقات با همتای روس خود در هلسینکی به یاد داشته باشید که شریک استراتریک شما کیست و با چه کسی مشکل دارید".

کد خبر: 961107

وب گردی

وب گردی