دیدار با پوتین آسان خواهد بود

رئیس جمهوری آمریکا پیش از عزیمت به نشست سران ناتو با اشاره به این که دیدارش با پوتین آسان ترین دیدار وی است، گفت: رئیس‌ جمهوری روسیه رقیب است؛ نمی‌ توام بگویم که او دوست یا دشمن است!

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گاردین، «دونالد ترامپ»‌ رئیس جمهوری آمریکا امروز سه شنبه و پیش از ترک واشنگتن برای سفر شرکت در نشست سران اعضای کشورهای عضو ناتو در بروکسل پایتخت اتریش به چند سئوال خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ داد.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره سفر آتی خود به انگلیس و استعفای بوریس جانسون وزیر خارجه پیشین این کشور گفت: وی فردی خوب و پشتیبانی واقعی بود. قطعاً در انگلیس مسائل زیادی در جریان است. مسأله ماندن یا نماندن «ترزا می» در سِمت نخست‌ وزیری به خواست مردم انگلیس بستگی دارد؛ ولی جانسون دوست من بود و ممکن است در سفر به لندن با وی نیز دیدار کنم. این کشور دچار آشوب شده است.

ترامپ اضافه کرد: دیدار با پوتین آسان ترین (دیدار من) است. رئیس‌ جمهوری روسیه رقیب است؛ نمی‌ توام بگویم که او دوست یا دشمن است. کنار آمدن و رابطه خوبی داشتن با روسیه و چین، چیز بدی نیست. باید ببینیم دیدارم با پوتین چطور پیش می‌ رود.

این در حالیست که رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه دوشنبه هفته آینده در هلسینکی فنلاند دیدار می کنند.

دونالد ترامپ درباره نشست فردا در مقر ناتو نیز گفت: ما دیگر نمی توانیم بیش از این برای تأمین امنیت اروپا هزینه کنیم و اعضای ناتو باید به وضعیت ناعادلانه کنونی پایان داده و هزینه امنیت خود را بپردازند.

وی در واکنش به اظهارات «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا خطاب به خود با محتوای «آمریکای عزیز به متحدان خود احترام بگذار چون دوستان زیادی برای تو باقی نمانده است» نیز ادعا کرد: نه؛ آمریکا متحدان بسیاری دارد!

کد خبر: 961109

وب گردی

وب گردی