افزودن 3 رشته کارشناسی ارشد برای جذب دانشجو در واحد ایلام

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: از جمله اقداماتی که در راستای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد انجام داده ایم می توان به افزودن 3 رشته در این مقطع طی امسال اشاره کرد، همچنین موفق شده ایم مجوز رشته پرستاری را برای مهر ماه امسال اخذ و دانشکده علوم پزشکی را نیز راه اندازی کنیم.

دکتر محمد میرزایی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه رشته های کارشناسی ارشد واحد ایلام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام دارای 25 رشته در مقطع ارشد است، در مقطع کارشناسی نیز دارای 60 رشته هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر شرایط جذب دانشجو در برخی رشته های کارشناسی ارشد وجود ندارد زیرا ایلام استانی مرزی است که کمترین جمعیت را نسبت به استان های غرب کشور دارد، اما طولانی ترین مرز با کشورهای همسایه در غرب کشور مربوط به این استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: مواردی که پیش تر به آن اشاره شد با کاهش ظرفیت های واحد ما ارتباط مستقیمی دارد. استان ایلام 430 کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک دارد، از طرف شرق نیز با استان های کرمانشاه، لرستان و خوزستان همجوار است که نسبت به ایلام از امکانات بهتری برخوردار هستند، استان ایلام از سوی این 3 استان تقریبا جذب دانشجو ندارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه از طرف عراق نیز جذب دانشجو نداشته ایم، در برنامه ریزی های جدید کاری تمهیداتی در راستای جذب دانشجوی عراقی در نظر گرفته ایم.

میرزایی حیدری بیان کرد: از جمله اقداماتی که در راستای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد انجام داده ایم می توان به افزودن 3 رشته در این مقطع طی امسال اشاره کرد، همچنین موفق شده ایم مجوز رشته پرستاری را برای مهر ماه امسال اخذ و دانشکده علوم پزشکی را نیز راه اندازی کنیم.

وی در زمینه رشته های محبوب دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد گفت: در حال حاضر دانشجویان مقطع ارشد از رشته هایی مانند حسابداری، کامپیوتر و عمران استقبال بسیار خوبی دارند، متاسفانه سال گذشته رشته های عمران و کامپیوتر ما حذف و این رشته ها به موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی استان ایلام انتقال داده شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ایلام با توجه به اعضای هیات علمی، امکانات آموزشی از نظر تجهیزات زیر بنایی، یکی از کامل ترین دانشگاه های استان محسوب می شود، اما متاسفانه رشته های ما به دانشگاه غیرانتفاعی در استان ایلام داده شده است، در چنین شرایطی استادان گروه های حذف شده در دانشگاه ما به صورت حق التدریس در دانشگاه غیرانتفاعی به آموزش دانشجویان می پردازند.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از فرصت هایی که برای واحد ایلام وجود دارد، جذب دانشجوی عراقی است، همان طور که می دانید استان کوت در عراق با ایلام همجوار و هم زبان است و طبیعتا دانشجویانی که از این استان جذب می کنیم، نیازی به مترجم ندارند. درصد جمعیت قابل توجهی از استان ایلام را عراقی های رانده شده در زمان صدام تشکیل می دهند، ایلامی ها با عراقی ارتباط قومی و قبیله ای دارند، تمامی مواردی که پیش تر به آن اشاره شد فرصت مناسبی برای جذب دانشجو از استان های همجوار ایلام در کشور عراق است.

201

کد خبر: 961132

وب گردی

وب گردی