دور باطل عقاب و اژدها

آمریکا اعلام کرد که تعرفه های بیشتر 10 درصدی را روی کالاهای چینی اعمال خواهد کرد و چین هم اعلام کرد که در واکنشی متقابل تعرفه های جدیدی را روی کالاهای آمریکایی وضع خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، اعلام کرد که تعرفه های 10 درصدی ««در حدود 200 میلیارد دلار»» به تعرفه های قبلی کالاهای چینی اعمال خواهد کرد.

معاون وزیر بازرگانی چین نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که اقدامات تلافی جویانه ای را برای مقابله با واشنگتن انجام خواهد داد و تعرفه های اضافی را در مورد کالاهای آمریکایی اعمال می کند.

بر اساس گزارش رویترز، قبل از این که مجموعه تعرفه های جدید به اجرا درآید، باید طی یک فرایند بازنگری دو ماهه به مردم آمریکا اجازه داده خواهد شد تا نظر خود را در مورد این موضوع ارائه دهند.

چین پیش از این اعلام کرده بود که اعمال تعرفه های جدید آمریکا بر شماری از کالاهای وارداتی از این کشور ، بزرگ ترین جنگ تجاری در تاریخ اقتصاد جهان است و پکن ،‌اقدامات تلافی جویانه ای را علیه کالاهای آمریکایی به کار خواهد بست.

اینفوگرافی زیر وضعیت تجاری آمریکا و چین را در سال گذشته نشان می دهد:

در سال گذشته میزان ارزش کالاهای وارد شده از چین به آمریکا برابر 506 میلیارد دلار بوده است این در حالیست که تنها 130 میلیارد دلار کالای آمریکایی وارد چین شده است.

در چنین شرایطی کسری تجاری ایالات متحده آمریکا با چین برابر 376 میلیارد دلار است.

کد خبر: 961137

وب گردی

وب گردی