ماجرای تعلیق فعالیت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران چه بود؟

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: کمیسیون انجمن‌های پزشکی وزارت بهداشت طی حکمی فعالیت این انجمن را تعلیق کرد اما دیوان عدالت اداری طی دو حکم از این دو کمیسیون خواسته است که روند فعالیت انجمن ادامه یابد.

به گزارش ایسکانیوز دکتر باقر شهنی‌زاده در آستانه برگزاری اولین همایش سراسری سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در ارتباط با حکم وزارت بهداشت جهت تعلیق فعالیت این انجمن،گفت: کمیسیون انجمن‌های پزشکی وزارت بهداشت طی حکمی فعالیت انجمن دندانپزشکان عمومی را تعلیق کرد ولی ما در انجمن سال گذشته این موضوع را از طریق دیوان عدالت پیگیری کردیم و دیوان عدالت اداری 29 اردیبهشت ماه به کمیسیون انجمن‌های پزشکی وزارت بهداشت ابلاغ کرد که روند فعالیت انجمن توسط هیأت مدیره قبلی تا تعیین تکلیف انتخابات و بررسی پرونده با تمام اختیار باید انجام شود.

وی افزود: وزارت بهداشت علیرغم این تصمیم دیوان عدالت اداری تمکین نکرد و مجدد حکم منع فعالیت برای انجمن دندانپزشکان عمومی ایران زد ولی بلافاصله بخش اجرایی دیوان عدالت حکم دیگری زد و قرار شد کمیسیون انجمن‌های پزشکی همان حکم 29 اردیبهشت ماه را اجرا کند.

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: دفتر وزیر بهداشت در جریان این حکم بوده و انتظار داریم این مسئله از جانب ایشان حل شود.

وی با بیان این که به ما اعتراض کرده‌اند که در کنگره سال گذشته انتخاب برگزار کرده‌اید گفت:‌هیچ وقت طوماری از شاکیان نداشته‌ایم که دلیل اعتراض مشخص باشد و وزارت بهداشت نیز هیچگاه این شکایت را بیان نکرده و جای تعجب دارد که چگونه حکم داده، فعالیت انجمن را تعلیق کرده و بعد نامه ارسال کرده‌اند که شکایت را بررسی کنید.

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران افزود: دیوان عدالت اداری طی دو حکم از کمیسیون انجمن پزشکی وزارت بهداشت خواسته انتخابات این انجمن را تأیید و پروانه را برای آن صادر کنند.

700

کد خبر: 961159

وب گردی

وب گردی