حسن زاده: پرونده شکایت از نساجی در حال پیگیری است/ کمیته اخلاق درباره خونه به خونه جداگانه، رأی می‌دهد

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد بررسی پرونده هایی که بحث صغر سنی در آن مطرح است، زمان بر بوده و باید با دقت موارد مختلف را مد نظر داشت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره شکایتی که در خصوص بازیکن نساجی مازندران از چند باشگاه مطرح شده است، گفت: در خصوص بازیکن تیم نساجی قائم شهر به نام سید حسین حسینی ادعا شده بود که ایشان با هویت دیگری به نام سید امیر حسین حسینی در چند باشگاه حضور داشته است. ابتدا باشگاه نشاط ساری و سپس باشگاه سپاهان اصفهان در خصوص مسابقات امید کشوری در این خصوص شکایت کردند که پرونده در کمیته انضباطی در جریان رسیدگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در 29 اردیبهشت ماه 97 باشگاه خونه به خونه بابل نیز با این توجیه که این بازیکن در مسابقات لیگ یک برای تیم نساجی قائم شهر به میدان رفته، شکایتی را تسلیم کمیته انضباطی کرد که با توجه به موضوع پرونده و اینکه در اولین جلسه رسیدگی بازیکن مذکور ادعای باشگاههای شاکی مبنی بر جعلی بودن مدارک و دو هویتی بودن خود را انکار کرد، کمیته انضباطی برای احراز واقعیت به تحقیقات بیشتری نیاز داشت و البته در تمامی پرونده هایی که هویت بازیکنان و یا جعلی بودن مدارک مخصوصا موضوع صغر سن در میان باشد تحقیقات زمان بر خواهد بود چرا که مکاتبات متعددی با مراجع شهرستانی،استانی و کشوری از جمله آموزش و پرورش،دانشگاه، اداره ثبت احوال و همچنین انجام آزمایشات پزشکی( تعیین سن استخوانی) نیازمند است.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه خاطر نشان کرد: لازم است که در این پرنده صرف نظر از اینکه ایام تعطیلاتی که از ابتدای بررسی پرونده تاکنون در پیش بود و یا حتی بخشی از توجه جدی مقامات فدراسیون و سازمان لیگ به جام جهانی روسیه بود، اما کمیته انضباطی تمام مکاتبات خود را در فرصت ممکن انجام داده و مکاتبات لازم را به امضای سایر مقامات مسئول رساند. ضمن اینکه بخشی از پاسخ استعلام ها واصل شده و منتظر وصول جواب بخش های دیگر نیز هستیم و با توجه به اهمیت موضوع و اینکه اساسا شکایت باشگاه نشاط ساری و سپاهان اصفهان و ادعای اخیر باشگاه خونه به خونه بابل مربوط به هویت دو نفر با دو کد ملی متفاوت است و چون باشگاهها نیز دلایل و مدارک کافی در جهت احراز هویت دارندگان دو کد ملی به کمیته انضباطی ارائه نداده اند، لذا رسیدگی به این پرونده به جهت لزوم تحقیقات بیشتر زمان بر شده است اگر چه در پرونده های مشابه نیز در طول سالیان گذشته هر وقت هویت بازیکنان یا اصالت اسناد هویتی آنان در پرونده مطرح بوده است، این تحقیقات زمان بر باعث طولانی شدن دادرسی شده است.

حسن زاده در پایان گفت: در هر صورت با توجه به اهمیت موضوع و پیگیر بودن باشگاههای شکایت کننده این کمیته در اولین فرصت ممکن و به محض تکمیل مدارک اظهار نظر خواهد کرد. البته باید به این نکته اشاره کنم در کنار این پرونده که در کمیته انضباطی مطرح است و به هویت بازیکن سید حسین حسینی مربوط است، اطلاع داریم که باشگاه خونه به خونه در خصوص مسابقات پایانی تیم نساجی مازندران، پرونده ای را در نزد کمیته اخلاق دارد که نتیجه این پرونده از سوی کمیته اخلاق اعلام می شود.

604

کد خبر: 961199

وب گردی

وب گردی