بازدید فرهاد رهبر از دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز از دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز پس از برگزاری جلسه هیات رئیسه دانشگاه، از دفتر مرکزی گزینش دانشگاه بازدید کرد.

در ابتدای این جلسه، دکتر محمدرضا مردانی مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه به ارائه گزارشی از عملکرد این دفتر و فعالیت های مربوطه پرداخت.

دکتر فرهاد رهبر در سخنانی با قدردانی از تلاش های کارکنان این حوزه، اظهار داشت: خوشحالم که امروز در جمع شما حضور دارم. همه ما به اهمیت کار گزینش واقف هستیم. این حوزه یکی از ارکان اصلی همه مجموعه ها به ویژه دانشگاه هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت گزینش در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: گزینش از این جهت در دانشگاه ها از اهمیت بیشتری برخوردار است که خروجی و محصول دانشگاه، دانشجویان هستند و اگر نظارت دقیقی بر اساتید و اعضای هیات علمی وجود نداشته باشد، خروجی دانشگاه ها مطلوب نخواهد بود.

دکتر فرهاد رهبر با اشاره به آغاز جذب اعضای هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: با توجه به اینکه روند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه از مردادماه آغاز خواهد شد، دفتر مرکزی گزینش می تواند با تمرکززدایی و تفویض اختیار به معتمدان خود در استان ها، نظارت دقیقی بر جذب اعضای هیات علمی جدید داشته باشد.

دکتر محمدرضا مردانی نیز در این مراسم با بیان اینکه 4 دهه از ایجاد نهاد گزینش توسط امام خمینی(ره) می گذرد، گفت: ایجاد نهاد گزینش، ثمرات و برکات ارزشمندی برای نظام داشته که اهمیت این نهاد بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه اسلامی شدن دانشگاه ها در هر دوره مدنظر مسئولان بوده، گفت: گزینش یکی از نهادهای موثر در این موضوع است و ایجاد شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات عالی جذب، تشکیل گروه های معارف، شورای اسلامی شدن دانشگاه ها، تاسیس دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه تربیت معلم و دانشگاه شهید مطهری در راستای اسلامی کردن دانشگاه ها بوده است.

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت های این دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: از آغاز مسئولیتم، جهت‌گیری های دفتر مرکزی گزینش را بر مبنای حسن اعتماد، احترام به عقاید شخصی افراد، فرمان شش‌ ماده‌ای امام (ره) و اصل برائت، تاکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ای و توجه به منزلت اجتماعی افراد، ارج نهادن به وظیفه‌شناسی و عملکرد اساتید و اعضای هیات علمی متدین و تاکید بر اصل شفافیت و پاسخگویی قرار دادم.

202

کد خبر: 961236

وب گردی

وب گردی