ولایتی: روابط تهران-مسکو استراتژیک و راهبردی است

دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، امروز  چهارشنبه 20 تیرماه وارد مسکو شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، دکتر ولایتی که به عنوان نماینده ویژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ریاست محترم جمهوری به روسیه سفر کرده است، پیام رهبر معظم انقلاب و همچنین دکتر روحانی را به ریاست جمهور روسیه ارائه و در خصوص روابط دو جانبه و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی گفت و گو خواهد کرد.
ملاقات با مقامات عالی و وزراء ، سخنرانی در باشگاه والدای از جمله برنامه های سفر سه روزه دکتر ولایتی به روسیه خواهد بود.
همچنین دکتر ولایتی در این سفر به تشریح دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران پس از خروج امریکا از برجام خواهد پرداخت.
دکتر ولایتی در بدو ورود با اشاره به روابط بسیار مهم و استراتژیک دو کشور ایران و روسیه گفت: در طول سال های گذشته مجموعه روابط دو جانبه و منطقه ای و بین المللی ایران و رسیه رو به ارتقاء بوده و فقط رابطه استراتژیک و بلند مدت می تواند این روابط را توجیه نماید.
وی با اشاره به روابط دو طرف در خصوص موضوعات بین المللی تصریح کرد: در حوزه بین المللی هم دو طرف در زمینه برجام و ... از همکاری های راهبردی بهره برده اند و روابط دو جانبه در حوزه سیاسی و هسته ای حکایت از برنامه دراز مدت بین دو کشور دارد که در شرایط کنونی و حساس ضرورت این همکاری ها بیشتر و بیشتر می شود.
دکتر ولایتی افزود: بنده افتخار دارم که حامل پیام مقام معظم رهبری و ریاست محترم رئیس جمهور باشم در شرایط حساس و کنونی جهان باشم و اگر گفتگوهای بنده با رئیس محترم جمهور روسیه و سایر مقامات این کشور آن گونه که انتظار می رود پیش رود باید گفت که این سفر نقطه عطفی در روابط استراتژیک دو کشور خواهد بود.
دکتر ولایتی همزمان حامل پیام های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست محترم جمهوری برای رئیس جمهور روسیه می باشد.

305

کد خبر: 961240

وب گردی

وب گردی