افزایش اعتراضات فلسطینیان  علیه رژیم صهیونیستی

گروه های فلسطینی در نوار غزه اعلام کردند در اعتراض به اقدامات اخیر اسرائیل، راهپیمایی " بزرگ بازگشت" را افزایش خواهند داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، "خالد البطش"، یکی از اعضای جنبش جهاد اسلامی، در تجمع فلسطینی ها علیه اسرائیل به خبرنگاران گفت:"اقدامات اسرائیل فاشیستی است و مردم ما برای آزادی، استقلال و حق بازگشت به خانه هایشان به مبارزه ادامه خواهند داد."

البطش اعلام کرد که گروه های فلسطینی اقدام اخیر "بنیامین نتانیاهو" ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در افزایش محاصره غزه و مجازات جمعی فلسطینان را محکوم می کنند و آن را جنایت جدید اسرائیل علیه ملت فلسطین می دانند.

"البطش" همچنین این اقدامات رژیم صهیونیستی را نقض آتش بس توافق شده در سال 2014 اعلام کرد و آن را اعلان جنگ به فلسطین دانست.

او همچنین از "مصر" که نقش میانجی را در توافقنامه سال 2014 داشت خواست که برای پایان دادن به تحریم ها و باز شدن گذرگاه ها وارد عمل شود و همچنین خواستار ورود جامعه جهانی و جلوگیری از جنایات اسرئیل و پیامدهای خطرناک آن برای مردم نوار غزه شد.

گزارش شده است، صادرات از "کرم ابوسالم"، تنها گذرگاه بازرگانی نوار غزه با جهان خارج، متوقف شده و محدودیت بر واردات تشدید شده است.

اسرائیل هرگونه صادرات از طرف فلسطین را ممنوع کرده است و فقط به سوخت، مواد غذایی، تجهیزات پزشکی، دام زنده و کاه اجازه ورود به غزه را می دهد.

"نتانیاهو" این اقدامات را در راستای افزایش فشار به گروه "حماس" که کنترل نوار غزه را در دست دارد دانست.

کد خبر: 961256

وب گردی

وب گردی