امام صادق(ع) در زمینه فضایل و مکارم اخلاقی سرآمد بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت:امام صادق(ع) در زمینه فضایل و مکارم اخلاقی سرآمد بود و با رفتار کریمانه و خلق و خوی الهی خود بسیاری از افراد را به راه صحیح هدایت فرمودند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت السلام اسماعیل نیا در کارگاه آموزشی معارف امام صادق (ع) ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج (دشتی)اظهار داشت:امام صادق با توجه به فرصت مناسب سیاسی و نیاز شدید جامعه، دنباله نهضت علمی و فرهنگی پدرش را گرفت و حوزه وسیع علمی به وجود آورد و در رشته‌های مختلف علمی شاگردان بزرگی تربیت کرد.

وی افزود:در شرایط دشواری که شیعه‌ می‌رفت‌ نابود شود، یعنی‌ اسلام‌ راستین‌ به‌ رنگ‌ خلفا درآید و به‌ صورت‌ اسلام‌ بنی‌امیه‌ای‌ یا بنی‌عباسی‌ خودنمایی‌ کند،امام صادق‌ به‌ احیا و بازسازی‌ معارف‌ اسلامی‌ پرداخت‌.

حجت السلام اسماعیل نیا ادامه داد:بیشترین احادیث شیعه در تمام زمینه‌ها از امام صادق(ع) نقل گردیده و مذهب تشیع به نام مذهب جعفری و فقه تشیع به نام فقه جعفری خوانده می‌شود.

استاد حوزه علمیه خورموج اضافه کرد: مناظرات زیادی نیز در موضوعات مختلف میان ایشان و سران فرقه‌های گوناگون انجام پذیرفت که طی آنها امام صادق(ع) با استدلال‌های استوار و متین ، برتری اسلام و پوچی عقاید آنها ثابت می‌شد.

کد خبر: 961258

وب گردی

وب گردی