درهای دانشگاه بروری بسیجیان وتفکرشان همواره باز است

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز ، دکتر کیوان میرزایی رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با دکتر سیروس بیدریغ رئیس واحد و برخی از اساتید عضو بسیج دیدار و سیاست های جدید سازمان بسیج اساتید را تبیین نمود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر بیدریغ با اشاره به اینکه شما راه کار حل مشکلات امروز جامعه و دانشگاه داشتن تفکر بسیجی است، افزود: هم اکنون تعدادی از اساتید واحد به صورت بسیجی وار در حال تحقیق، کشت و کار در مزارع برنج وگلخانه های مرتبط به واحد هستند، در این مراکز نمونه های اصلاح شده ای از طیور، گل های تزیینی، برنج و سایر محصولات با توجه به شرایط اقلیمی گیلان در حال تولید می باشد.

وی با اشاره به اینکه همواره درهای دانشگاه بروری بسیجیان و تفکرشان باز است، ادامه داد: برای حل مشکلات موجود استان، شهرستان و واحد به کمک پشتیبانی فکری، معنوی و حقوقی سازمان بسیج نیازمند می باشیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و سیاهکل، با اشاره به وجود متخصصان زیاد در واحد افزود: هم اکنون واحد دارای 230 هیئت علمی و 8500 دانشجو و 20 رشته دکتری می باشد و می توانیم با همکاری، بسیاری از مشکلات ملی و منطقه ای را حل نمائیم.

دکتر کیوان میرزایی رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به سیاست های جدید سازمان بسیج اساتید افزود: در رویکرد های سازمان بسیج اساتید با توجه به نیازهای کنونی جامعه تغییرات کلی صورت پذیرفته و هم اکنون سازمان دارای رویکرد مسئله محور است و سعی می نماید مشکلات جامعه را رصد کرده و برای آن راه کار ارائه دهد و برای حل آن مطالبه گری کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درمورد اساتید، ادامه داد: بنابر اظهارات گهربار مقام معظم رهبری، اساتید بسیجی، فرماندهان و دانشجویان افسران جنگ نرم هستند، امروز با توجه به خصومت استکبار جهانی، ماهیت کشور ایران در خطر است، بنابراین اساتید و دانشجویان می بایست برای حفظ هویت ملی بسیجی وار تلاش و به صورت جهادی تولید دانش و علم نمایند.

میرزایی با اشاره به اینکه در استان گیلان، اندیشکده انرژی پاک در حوزه فنی مهندسی موافقت اصولی خود را از سازمان بسیج اساتید گرفته، افزود: اگر در گذشته اندیشکده ای وجود داشت که درمورد مشکلات امروزی دانشگاهها تفکر کند و راه کار ارایه دهد، هم اکنون شاهد مشکلات کمتری بودیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان محور کار اندیشکده ها را حل معضلات منطقه ای دانست و بیان داشت: اندیشکده ها درهمه فرآیندهای سیاسی، علمی و آموزشی می بایست دیده شود و باید رسالت خود را بدون پرده پوشی اعلام و پیگیری نمایند و اساتید بسیجی می توانند به یک بسته جامع برای شناسایی معضلات، راه حل و پیشنهاد و آینده نگری و مطالبه گری برسند .

دکتر حسین بهمنش جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان نیز در این مراسم، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان را یکی از ارکان سازمان بسیج اساتید استان گیلان دانست و افزود: رویکرد جدید بسیج اساتید، حل المسائلی است، اساتید باید ظرفیت منطقه را شناسایی کرده و بر اساس آن به حل مشکلات بپردازند، دانشگاه می بایست به جامعه بازگردد و از ظرفیت خود برای حل مشکلات جامعه کمک گیرد.

در پایان نیز برخی از اساتید، مباحث و سوالات خود راپیرامون تشکیل اندیشکده ها مطرح نمودند.

کد خبر: 961268

وب گردی

وب گردی