کاهش تعداد مراکز آموزش عالی سیاست وزرات علوم است

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه کاهش تعداد مراکز آموزش عالی سیاست وزراتخانه است و این امر به معنای منحل شدن مراکز نیست.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر در جمع روسای دانشگاه‌های خراسان شمالی با بیان اینکه «بازتعریفی» از برنامه‌های آموزشی در حال انجام است، اظهار داشت: تا پایان برنامه ششم توسعه، برنامه‌های راهبردی در مراکز آموزش عالی اجرا می‌شود که برای اجرای بهینه آن به همفکری و مشورت فرهیختگان نیاز داریم.

وی افزود: هم اکنون ۴۸ مرکز آموزش عالی در کشور استانداردهای لازم را ندارد و به همین منظور اقدامات ارزنده ای برای مهار رشد بی‌رویه مراکز آموزشی انجام شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه دنیا به سمت هم‌افزایی در بخش‌های مختلف آموزشی حرکت می‌کند، گفت: باید از پتانسیل، ظرفیت، هم‌افزایی و امکانات موجود استفاده کرد.

شریعتی نیاسر با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان و مراکز آموزش عالی در چند سال اخیر تصریح کرد: تعداد دانشجویان در سال ۱۳۹۲، چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده که هم اکنون چهار میلیون و ۷۰ هزار نفر دانشجو داریم و در این سال ها ۸۰۰ هزار نفر کاهش داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد مراکز آموزش عالی از دو هزار و ۸۰۰ مرکز در سال ۱۳۹۲، به دو هزار و ۲۲۰ مرکز کاهش یافته است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه، کاهش تعداد مراکز آموزش عالی سیاست وزراتخانه است و این امر به معنای منحل شدن مراکز نیست بلکه بر ضرورت تجمیع و تقویت، هم‌گرایی و هم‌افزایی مراکز آموزش عالی تاکید می شود.

202

کد خبر: 961272

وب گردی

وب گردی