افزایش 10 درصدی بر کالاهای وارداتی چینی از طرف آمریکا

جنگ تجاری بین چین و آمریکا هر روز افزایش می یابد. این بار آمریکا اعلام کرد بر 200 میلیارد کالای دیگر وارداتی از چین عوارض گمرکی 10 درصدی اعمال می کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا لیست 200 میلیاردی کالاهای چینی را که بر اثر مقابله به مثل چین با آمریکا، شامل افزایش 10 درصدی تعرفه گمرکی می شوند،منتشر کرد.

با این کار مقامات "واشنگتن" یک قدم دیگر در جهت افزایش جنگ تجاری بین چین و آمریکا برداشتند.

لیست منتشر شده شامل 5 هزار کالا به ارزش 200 میلیارد دلار می شود. در میان این کالاها محصولات دریایی، دستکش ورزشی، مواد معدنی طبیعی و شیمیایی، سبزیجات و میوه ، محصولات تنباکو و رینگ های خودرو وجود دارد.

چین هم در مقابل بر 34 میلیارد دلار کالای ورداتی از آمریکا افزایش تعرفه اعمال و تهدید کرد که بر 16 میلیارد دلار دیگر نیز عوارض اضافه وضع خواهد کرد.

آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود در مقابله با اقدامات ناعادلانه چین در تجارت بر 34 میلیارد دلار کالای چینی 25 درصد تعرفه گمرکی اعمال خواهدکرد و این افزایش از جمعه گذشته شروع شد. همچنین "ترامپ" تهدید کرده بود که در صورت مقابله به مثل چین، کالاهای بیشتری را شامل افزایش تعرفه خواهد کرد که با اقدام متقابل چین، "ترامپ" هم حرف خود را عملی کرده و لیست جدید را منتشر کرد.

کد خبر: 961274

وب گردی

وب گردی