شناسایی و حمایت از  خانواده‌ زندانیان  در معرض فروپاشی

رئیس سازمان زندان‌ها در دیدار با مدیران و مسئولان زندان‌های استان خراسان رضوی بر اجرای طرح‌های حمایتی از خانواده‌های زندانیان تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، جهانگیر پس از بازدید از زندان مرکزی مشهد در نشستی ضمن جمع بندی بازدید صورت گرفته خواستار اجرای دقیق سیاست‌های اصلاحی و تربیتی سازمان در تمامی زندان‌ها شد.

جهانگیر در سخنانی گفت: شناسایی کامل خانواده‌های زندانیان و شناخت مشکلات آنان و اجرای طرح‌های حمایتی به صورت کامل برای آنان یکی از اقدامات مهم در راستای تکمیل چرخه اصلاح و تربیت در زندان هاست.

وی با اشاره به برخی از طرح‌های حمایتی گفت: طلاق همسران، اعتیاد، ترک تحصیل و ورود افراد خانواده به چرخه جرم از جمله مهم‌ترین آسیب‌هایی است که خانواده زندانیان را تهدید می‌کند.

طلاق همسران، اعتیاد، ترک تحصیل و ورود افراد خانواده به چرخه جرم از جمله مهم‌ترین آسیب‌هایی است که خانواده زندانیان را تهدید می‌کند



رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه بیان کرد: برنامه گسترده‌ای برای شناسایی فرزندان زندانیانی که ترک تحصیل کرده بودند شروع و بخش قابل توجهی از آنان را با کمک وزارت آموزش و پرورش به کلاس‌های درس برگرداندیم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه افزود: شناسایی خانواده‌های در معرض فروپاشی و ارائه طرح‌های حمایتی از جمله آموزش آنان نیز از جمله طرح‌های سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده زندانیان بود.

مشاور رئیس دستگاه قضا در ادامه اظهار داشت: در مدیریت نوین زندانبانی نیاز به اصلاح ساختار‌ها و توجه به شیوه‌های جدید در امر زندانبانی داریم.

وی با بیان برخی نکات بازدید به طرح راهکار‌های مدیریتی و نکات کاربردی برای اجرای دقیق سیاست‌ها و راهبرد‌های زندانبانی اسلامی پرداخت.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضائیه مبنی بر اطلاع رسانی دقیق و مناسب خدمات صورت گرفته گفت: اطلاع رسانی به موقع خدمات و فعالیت‌ها در زندان‌ها یکی از ضرورت هاست.

جهانگیر تصریح کرد:ما در این زمینه نیازمند مستند سازی دقیق فعالیت‌ها و طرح‌ها هستیم.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: یکی از شیوه‌های مستند سازی تشکیل پرونده جامع خروجی برای زندانیان است و لازمه آن جمع آوری اطلاعات دقیق از وضعیت جسمانی، شخصیتی، مهارتی و اخلاقی زندانیان در بدو ورود و هنگام خروج است.


وی اضافه کرد: با داشتن این اطلاعات می‌توانیم ضمن ارزیابی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در حال اجرا در زندان‌ها نسبت به آسیب شناسی آن‌ها و اصلاح روش‌ها اقدام کنیم.

جهانگیرخواستار فرهنگ سازی در جامعه برای حمایت از زندانیان آزاد شده و جذب آنان در مشاغل برای جلوگیری از بیکاری آنان و پیشگیری از بازگشت مجدد برخی از آنان به چرخه جرم شد



جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود خواستار فرهنگ سازی در جامعه برای حمایت از زندانیان آزاد شده و جذب آنان در مشاغل برای جلوگیری از بیکاری آنان و پیشگیری از بازگشت مجدد برخی از آنان به چرخه جرم شد.

این مقام ارشد قضایی تراکم بالای جمعیتی در زندان مشهد و مشکلات زیرساختی در این زندان را دغدغه سازمان زندان‌ها خواند و گفت: این تراکم جمعیتی مشکلات متعددی را ایجاد نموده، اما با این شرایط کارمندان این زندان با کار سخت و جهادی در اجرای سیاست‌های اصلاحی و تربیتی کوشا هستند.

جهانگیر در پایان با تاکید مجدد بر حفظ حقوق شهروندی زندانیان و حمایت از خانواده‌های زندانیان از اقدامات صورت گرفته در زندان مشهد قدردانی کرد.

700

کد خبر: 961285

وب گردی

وب گردی