آموزش اطفای حریق در بیمارستان بوعلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

کارگاه آموزشی اطفای حریق به منظور فراگیری رعایت اصول ایمنی در بیمارستان بوعلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، با هدف فراگیری آموزش‌های پیشگیرانه و مقابله با حوادث و بلایای غیرمترقبه و کاهش آسیب‌پذیری در بیمارستان، کارگاه آموزشی اطفای حریق در سالن همایش و محوطه بیمارستان بوعلی با حضور جمعی از پزشکان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی شرکت‌کنندگان با سیستم‌های آتش‌نشانی و نحوه استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی، انواع آتش‌سوزی و رعایت اصول ایمنی مربوط به اطفای حریق، روش‌های مقابله با آن و سیستم‌های اعلام و اطفای حریق به‌صورت تئوری آشنا شدند.

در ادامه این کارگاه حسین مهری کارشناس و فرمانده شیفت و میثم ولی‌محمدی از کارکنان امداد و نجات ایستگاه 120 آتش نشانی تهران بزرگ پس از پاسخ به سوالات شرکت‌کنندگان، کلاس را به صورت عملی در محوطه بیمارستان ادامه و با ساخت انواع آتش، نحوه خاموش کردن آن را به پرسنل آموزش دادند.

معاون توسعه و منابع بیمارستان بوعلی با تاکید بر کنترل اولیه آتش با کپسول‌های موجود گفت: «باید از وقایع تلخی که در سنوات گذشته برای سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف روی داده عبرت بگیریم و اجازه وقوع این حوادث را در این مرکز درمانی ندهیم.»

دکتر منوچهر امیرفیروزکوهی ابراز امیدواری کرد تا در آینده با آموزش‌های لازم و مدون به کارکنان، بتوانند عکس‌العمل افراد را در کنترل‌های اولیه وقوع حوادث غیرمترقبه ارتقا دهند.

این کارگاه به دستور دکتر امیر ایجادی رئیس بیمارستان و پیگیری‌های امیرفیروزکوهی و به سرپرستی یوسف بخشی کارشناس بهداشت محیط بیمارستان برگزار شد.

کد خبر: 961295

وب گردی

وب گردی