واگذاری ۲۶۰۰ میلیارد تومانی سهام دولتی به بخش خصوصی در دوم مرداد

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: روز دوم مرداد ماه ۱۶ بنگاه و شرکت دولتی را در مجموع با قیمت تقریبی ۲۶۰۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی واقعی واگذار خواهیم کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ جعفر سبحانی ، با بیان اینکه در طول یک سال گذشته تقریبا صد در صد واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی بوده است، اظهار داشت: اتفاق بسیار خوشایندی بود که خصولتی‌ها و شبه دولتی‌ها سهمی در واگذاری‌ها نداشتند.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به واگذاری‌های سال ۹۷، افزود: تقریبا ۶۳۰ بنگاه از گروه یک و دو در صف واگذاری برای سال جاری قرار دارند که به زودی مقدمات ارزیابی قیمت بنگاه ها و شرایط واگذاری تعیین می‌شود.

او ادامه داد: دوم مرداد ماه ۱۶ بنگاه و شرکت‌ برای واگذاری به بخش خصوصی عرضه خواهند شد که در میان آن‌ها سه بنگاه بزرگ نیز وجود دارد.

سبحانی به بنگاه های بزرگی که در صف واگذاری قرار دارند اشاره کرد و گفت: شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان با قیمت پایه ۱۷۶۰ میلیارد تومان واگذار خواهد شد. البته در فرآیند مزایده قیمت پایه این شرکت را حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده بودیم اما برای ایجاد شرایط مناسب جهت ورود بخش خصوصی قیمت را کاهش دادیم.

او افزود: همچنین مجتمع صنعتی اسفراین نیز در این روز با قیمت پایه تقریبی ۶۱۱ میلیارد تومان عرضه خواهد شد.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی ادامه داد: لوله گستر اسفراین نیز با قیمت پایه تقریبی ۱۶۲ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

سبحانی گفت: در مجموع روز دوم مردادماه حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان واگذاری خواهیم داشت.

او همچنین با بیان اینکه سال گذشته ۶۷ درصد اهداف بودجه‌ای محقق شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال تعهدات بودجه‌ای داریم انتظار می‌رود نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری در تحقق اهداف بودجه‎ای داشته باشیم.

منبع: مهر

402

کد خبر: 961299

وب گردی

وب گردی