افزایش بیش از 4 برابری بودجه تشکل‌ها  / برگزاری اردوی آموزشی «بانوی مومن انقلابی»

دکتر قربانی گفت: برای ساماندهی به وضعیت تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی مجوز تشکل های صوری را لغو کردیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست هم اندیشی نمایندگان ریاست دانشگاه در هیات نظارت بر تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد و دکتر قربانی مدیرکل تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه اداره کل تشکل ها دستخوش تغییرات ساختاری نشده است، از افزایش بیش از 4 برابری بودجه تشکل‌ها خبر داد.

قربانی با اشاره به اتحادیه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سه اتحادیه بزرگ دانشجویی دارد که هر سه اتحادیه در گذشته دچار مشکلات زیادی بودند. برخی وجاهت قانونی نداشتند و برای برخی به هر دلیلی یا انتخابات برگزار نشده بود یا انتخابات آنها خیلی قانونمند برگزار نمی‌شد.

وی افزود: برای ساماندهی به وضعیت تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی مجوز تشکل های صوری را لغو کردیم. در حال حاضر هر سه اتحادیه دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی وجاهت قانونی دارند و انتخابات آنها برگزار شده است.

قربانی به حضور قابل توجه نمایندگان تشکل های دانشگاه آزاد در ضیافت افطاری مقام معظم رهبری در ماه رمضان سال جاری اشاره کرد و گفت: در حوزه استادی نیز سال های گذشته، حدود 70 نفر در دیدار با مقام معظم رهبری شرکت می کردند در حالی که امسال حدود 400 نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با مقام معظم رهبری شرکت کردند.

مدیرکل تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری اردوهای آموزشی حیات طیبه در 8 منطقه کشور خبر داد و افزود: علاوه بر اردوی حیات طیبه، این هفته اردوی «بانوی مومن انقلابی» با حضور و سخنرانی دکتر ولایتی و دکتر رهبر برگزار خواهد شد. این دوره آموزشی چند روزه از دوشنبه هفته آتی برگزار خواهد شد تا دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به گذشته عملکرد بهتری در حوزه خواهران داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های دانش افزایی اساتید، افزود: در حوزه استادی دو طرح داریم. یکی از آنها طرح دانش افزایی است. در سال 95 حدود 12 درصد دوره‌های برگزار شده در کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی بوده است که در سال 96 به حدود 17 تا 18 درصد رسید. امسال امیدواریم به حدود 30 درصد برسد هرچند این آمار مطلوب نیست و باید به رقم 60 درصد برسیم، زیرا 40 درصد آموزش عالی تحت پوشش دانشگاه آزاد است.

قربانی به طرح دیگر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه استادی اشاره و اظهار کرد: طرح شهید شهریاری در دست طراحی و تدوین است که مکمل دوره های دانش افزایی است.

مدیرکل تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی با بیان ضرورت توجه به تشکل های استادی و دانشجویی و افزایش فعالیت آنها گفت: قصد داریم اتحادیه اساتید را تشکیل دهیم تا اساتید در این اتحادیه به مباحث علمی، صنفی و فرهنگی مربوط به خود بپردازند.

قربانی همچنین به ضرورت ایجاد رابطه با جامعه نخبگانی کشورهای اسلامی اشاره و اظهار کرد: برای ایجاد فضای همکاری بین المللی برای فعالیت تشکل های دانشجویی و استادی قدم های خیلی خوبی برداشته شده است که در آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد.

نشست هم اندیشی نمایندگان ریاست دانشگاه در هیات نظارت بر تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی از صبح امروز آغاز و در حال برگزاری است. در این نشست که تا عصر امروز به طول خواهد انجامید نمایندگان روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه عملکرد خود پرداخته و در خصوص مباحث مربوط به تشکل های دانشگاه به بحث و گفت‌وگو می پردازند.

کد خبر: 961307

وب گردی

وب گردی