234 هزار نفر از مناطق جنوبی سوریه آواره شده اند

سازمان ملل متحد در بیانیه ای از آواره شدن 234 هزار نفر در جریان درگیری های یک ماه گذشته ارتش سوریه با تروریست های منطقه درعا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سازمان ملل متحد اعلام کرد تعداد آوارگان جنوب غرب سوریه به ۲۳۴ هزار نفر رسیده است.

استفان دوگریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: این سازمان هنوز گزارش هایی در خصوص ادامه اقدامات خصمانه در شهر درعا و همچنین منطقه حوض الیرموک موجود در این استان در جنوب غربی سوریه دریافت می کند.

وی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک افزود: اخیراً حدود ۱۰ هزار نفر از آوارگان به دو منطقه درعا و قنیطره به دلیل جنگ در منطقه حوض الیرموک منتقل شده‌اند.

دوگریک ادامه داد: هنوز ۲۳۴ هزار و ۵۰۰ آواره داخلی در دو استان درعا و قنیطره در جنوب سوریه وجود دارد.

بیشترین این تعداد در اردوگاه های قنیطره حضور دارند و حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر از آنان به مناطقی که اخیراً دولت سوریه بر آنان تسلط یافته منتقل شده اند.

آوارگان به غذا و کمک‌ های پزشکی و سرپناه نیاز داشته و برخی گزارشات بیانگر آن است که داعش به برخی افراد اجازه خروج از منطقه حوض الیرموک را نمی دهند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: سازمان ملل همه طرف های مسئول را به اتخاذ اقدامات لازم برای حمایت از غیر نظامیان و آزادی انتقال آنان دعوت کرد.

لازم به ذکر است ارتش سوریه از ماه گذشته حملات خود به استان جنوبی درعا را آغاز کرده و تاکنون حدود ۷۰ درصد از مساحت استان را از تروریست‌ ها باز پس گرفته است.

همچنین مناطق جنوب غرب سوریه از جمله درعا، قنیطره و السویدا به عنوان منطقه کاهش تنش در ژوئن ۲۰۱۷ بر اساس توافق میان روسیه، آمریکا و اردن مشخص شده است.

کد خبر: 961309

وب گردی

وب گردی