هزینه 440 میلیارد ریالی برای اجرای پست گرمی

وزیر نیرو که در سفری دو روزه امروز وارد استان اردبیل شده است، در ادامه سفر خود پروژه پست 230 کیلوولت نصیرلو گرمی را افتتاح کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ وزیر نیرو در آیین افتتاح این پروژه با بیان اینکه امسال در کل کشورهای جهان سالی گرم و کم‌آبی را شاهد هستیم، اظهار داشت: تغییرات آب و هوایی از دلایل جدی این موضوع بوده و باید کشورهای صنعتی قدرتمند جهان برای ناسازگاری‌های حاصل از این فعالیت‌های صنعتی راه‌حلی پیدا کنند.

او گفت: ما در داخل کشور خود نیز می‌توانیم با اصلاح الگوی مصرف سبب کاهش مشکلاتی از جمله خاموشی و کم‌آبی شویم که متاسفانه شیوه مصرف با توجه به وضعیت آب و هوایی در سطح کشور مناسب نیست.

وزیر نیرو افزود: در روزهای اخیر و با گرم‌تر شدن هوا مصرف برق بین 56 هزار تا 58 هزار مگاوات افزایش پیدا کرده است و ما باید صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دهیم.

اردکانیان تصریح کرد: هر روز در حدود 4 تا 6 هزار مگاوات کمبود برق در سطح کشور داریم که مدیریت این موضوع کار بسیار سختی نبوده و مردم می‌توانند با کاهش مصرف از به وجود آمدن مشکلاتی از جمله کم‌آبی و خاموشی جلوگیری کنند.

او بیان کرد: اگر بتوانیم اصلاح الگوی مصرف را در سطح کشور جایگزین کنیم آسایش و رفاه عمومی به دنبال خواهد داشت و فشار از روی صنعت آب و برق کشور برداشته می‌شود.

وزیر نیرو گفت: می‌توانیم با صرفه‌جویی این عادت را بعد از تابستان نیز رعایت کنیم، چرا که بخش خانگی و مصارف تجاری بیشترین تولیدکننده صنعت برق هستند و با افزایش دما نیز شاهد کمبود آب در برخی از مناطق کشور هستیم.

او افزود: با توجه به این که امسال در کل کشور به طور متوسط 26 درصد کمبود بارش داشتیم ولی استان‌های شمالی از جمله اردبیل وضعیت خوبی را در بارش‌ها سپری کردند که باید قدر این نعمت را بدانیم و در اصلاح الگوی مصرف اهتمام بورزیم.

اردکانیان درباره طرح پست 230 کیلوولت نصیرلو گرمی گفت: این طرح که توسط شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان اجرا شده است، به پایداری برق منطقه و همچنین توسعه برق صنعتی در این استان کمک خواهد کرد.

رضا اردکانیان با اشاره به سفر امروز خود به استان و بازدید از 7 پروژه صنعت آب و برق استان تصریح کرد: این پروژه‌ها از جمله پروژه‌های مهم و اساسی در حوزه آب استان و کشور است و تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

او مجموع اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه‌های زیربنایی را 5 هزار و 700 میلیارد تومان به همراه 630 میلیون یورو اعلام کرد و گفت: ما قدردان پیگیری استاندار اردبیل و همچنین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هستیم که به‌صورت جدی پیگیر تکمیل این پروژه‌ها هستند.

هزینه 440 میلیارد ریالی برای اجرای پست گرمی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان نیز در مراسم بهره‌برداری از پروژه پست 230 کیلو ولت نصیرلو گرمی گفت: 16 پروژه مهم نیرو رسانی در منطقه آذربایجان با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان در حال احداث است که 5 پروژه آن شامل پست‌های 230 کیلوولت در خلخال، اردبیل و گرمی اجرایی و عملیاتی شده است.

افشین روشن میلانی تصریح کرد: ما به دلیل بارش‌های کم در زمستان و کاهش تولید نیروگاه برق آبی منطقه تا 5 هزار مگاوات با قطعی برق و خاموشی ها روبرو هستیم و تا زمانی که در بخش تولید و مصرف تعادل ایجاد نشود این خاموشی ها ادامه پیدا می کند.

او افزود: سال جاری 15 درصد در استان اردبیل به نسبت سال گذشته با افزایش مصرف برق مواجه هستیم و به نظر می رسد تا پایان تابستان این رویه اعمال خاموشی‌ها ادامه پیدا کند.
پروژه پست 230 کیلوولت نصیرلو گرمی با صرف هزینه 440 میلیارد ریالی امروز بیست و یکم تیرماه به حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

این پروژه که عملیات اجرایی آن از سال 93 شروع شده در سالجاری به اتمام رسیده و هدف از اجرای آن تقویت شبکه انتقال و فوق توزیع شمال استان اردبیل، کاهش خاموشی های منطقه و افزایش قابل اطمینان شبکه، ایجاد زیرساخت به منظور پاسخ گویی به متقاضیان جدید صنعتی و کشاورزی و کاهش تلفات شبکه فوق توزیع و توزیع منطقه است.

402

کد خبر: 961322

وب گردی

وب گردی