افتتاح فاز‌های یک و دو ‌آزادراه شرق اصفهان تا پایان سال‌

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: فاز‌های یک و دو آزادراه شرق اصفهان با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی‌ آزادراه کنارگذر شرق اصفهان به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های آزادراهی کشور از سه راهی آزادراه نطنز-‌اصفهان آغاز و تا آزادراه اصفهان – شیراز ادامه می‌یابد که در ۲ سال از آغاز به‌کار آن با پیشرفت ۷۵ درصدی درحال اجرا است.

‌مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جریان بازدید از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در این‌باره گفت: مقرر است با حضور معاون اول رییس جمهور قرارداد اجرای فاز ۳ آزادراه شرق اصفهان با سرمایه گذار امضاء شود که امید است این قطعه نیز طی ۲.۵ سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

خیرالله خادمی ‌بیان داشت: این آزادراه به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های آزادراهی کشور با روند قابل قبولی در حال انجام است؛ قطعه ۱ این پروژه از سه راهی آزاد‌راه نطنز-‌اصفهان تا جاده اردستان به‌طول ۳۰ کیلومتر تا اواسط سال جاری و قطعه ۲ آن از جاده اردستان به سمت جاده نایین تا پایان سال‌جاری به اتمام و ‌بهره‌برداری خواهد رسید.

او در ادامه با اعلام پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه اظهار داشت: قطعه ۱ و ۲ با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است که سهم ۳۰ درصدی دولت در جریان ساخت آن تاکنون پرداخت شده و ۵۰ میلیارد تومان هم در ادامه پرداخت خواهد شد و قطعه ۳ این پروژه با برآورد ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز به صورت ۳۰درصد سهم دولت و ۷۰ درصد سهم سرمایه گذار انجام خواهد شد که بدین ترتیب در آینده شاهد به بهره برداری رسیدن ۹۳ کیلومتر آزاد راه که برای شبکه آزادراهی کشور و شهر اصفهان حائز اهمیت است خواهیم بود.

معاون وزیر راه وشهرسازی با توجه به احداث تقاطع‌های غیر همسطح و زیرگذر و روگذرهای احداثی در مسیر آزاد‌راه اظهار داشت: ۵ تبادل ترافیکی بر روی اتوبان‌های عبوری از این آزاد‌راه وجود دارد که در مسیرهای عبوری احداث خواهد شد و حجم عملیات اجرایی را افزایش خواهد داد و مقرر شد تا معماری پل‌ها و تقاطع‌های احداثی در مسیر با توجه به عبور از شهر تاریخی اصفهان متناسب با معماری ایرانی – اسلامی اصفهان ساخته شوند.

بنابراین گزارش در طول اجرای این آزاد‌راه با توجه به وجود موانعی همچون اراضی کشاورزی، آبراهه‌ها، تاسیسات آب، برق، گاز و غیره اگر چه عاملی بر زمان‌بر بودن جریان احداث بودند ولی خوشبختانه با همراهی و هماهنگی همه دستگاه‌ها، این موانع برطرف شد و پروژه با پیشرفت خوبی در حال انجام است که با اجرای قطعه ۳ این پروژه، ۹۳ کیلومتر آزادراه در اصفهان تکمیل و بار ترافیکی موجود در شهر به این آزادراه منتقل خواهد شد.

402

کد خبر: 961348

وب گردی

وب گردی