متحد شدن چین و آلمان علیه آمریکا

"پکن" امیدوار است بیانیه مشترکی با اتحادیه اروپا در محکومیت سیاست اقتصادی ترامپ صادر کند.

به گزارش ایسکانیوز، "لی که چیانگ"، نخست وزیر چین در چارچوب تدارکات برای تدوین چنین سندی از کشورهای اروپای شرقی و آلمان بازدید کرد. در برلین توافقنامه هایی به ارزش 23 میلیارد دلار به امضا رسید و "چین" وعده داد دسترسی به بازار داخلی خود را برای سرمایه گذاران اروپایی تسهیل کند.
اینکه صادرات هم چین و هم آلمان به امریکا به مراتب بیشتز ار واردات آنها از ایالات متحده است، دو کشور را متحد می سازد. "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا بارها از ضرورت رفع این عدم توازن در تجارت سخن گفته و کاخ سفید در نهایت حقوق گمرکی مضاعف برای واردات وضع کرد که در نتیجه آن فقط "چین" 34 میلیارد دلار ضرر کرد.
بازدید نخست وزیر چین از اروپا به نزدیکی کشورهایی که از سیاست اقتصادی ترامپ ضربه دیده اند، کمک کرد و وی در سخنرانی خود در "صوفیه" پایتخت "بلغارستان" گفت "پکن" تعرفه های گمرکی برای واردات کالاها به چین را کاهش خواهد داد. همچنین ا"نگلا مرکل"، صدراعظم آلمان تاکید کرد حقوق گمرکی مضاعف آمریکا برای واردات ار چین به کارآفرینان آلمانی نیز ضرر وارد می سازد.
پکن به کمک اروپا در مبارزه با امریکا امیدوار است. در نظر است دیدار سران چین و اتحادیه اروپا برای بحث درباره مسائل مربوط به همکاری سیاسی و اقتصادی دو طرف روز های 16 و 17 ژویئه برگزار شود و در پایان آن اعلامیه مشترکی صادر شود.

منبع: اسپوتنیک

کد خبر: 961372

وب گردی

وب گردی