روسیه آمریکا را متهم کرد

سخنگوی کرملین آمریکا را به فشار آوردن بر اروپا جهت فروش گاز طبیعی مایع خود متهم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از راشاتودی،دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در گفتگو با خبرنگاران در مسکو، پایتخت روسیه در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که آلمان در زمینه انرژی اسیر روسیه است، آمریکا را به فشار آوردن بر اروپا جهت فروش گاز طبیعی مایع خود متهم کرد.

پسکوف با بیان این که روسیه از مدت زیادی به امنیت انرژی اروپا کمک می کند، گفت: به جز گاز طبیعی که به وسیله خطوط لوله انتقال می شود، منبع انرژی امن‌تری وجود ندارد.

وی همچنین ضمن انتقاد از سخنان ترامپ درباره اسارت آلمان به روسیه، تصریح کرد: آمریکا برای اینکه گاز طبیعی مایع خود را بفروشد بر اروپا فشار می آورد.

وی همچنین با اشاره به دیدار پوتین و ترامپ در تاریخ 16 جولای ماه جاری در هلسینکی، فنلاند، اظهار داشت: این دیدار در دوره‌ای که روابط ما پیچیده است، صورت خواهد گرفت. به نظر من چنین اظهارات دیدار مذکور را پیچیده‌تر می کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته بود آلمان برای تامین انرژی خود مبلغ کلانی به روسیه پرداخت می کند، به همین دلیل اسیر این کشور شده است. مبادلات آلمان با روسیه در زمینه نفت و گاز بسیار نامناسب است.

کد خبر: 961385

وب گردی

وب گردی