لندن صحنه تظاهرات ضد ترامپ

همزمان با ورود دونالد ترامپ به لندن، شهروندان بریتانیایی با تجمع و سردادن شعار در برابر فرودگاه استنستد، نارضایتی خود را از دیدار رییس جمهوری آمریکا ابراز کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ بعد از نشست سران کشورهای عضو ناتو در بروکسل، بعد از ظهر روز پنج‌شنبه ۱۲ ژوئیه (۲۱ تیر) برای یک سفر ۴ روزه از بریتانیا وارد لندن شد.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا تنها یک هفته پس از ورود ترامپ به کاخ سفید با رییس‌جمهور آمریکا دیدار کرد و از او برای سفر رسمی به بریتانیا دعوت به عمل آورد. سفری که پیش از این در ماه ژانویه به علت احتمال اعتراضات سراسری در بریتانیا به تعویق افتاد.

بریتانیا از هفته گذشته خود را برای تظاهرات ضد ترامپ آماده کرده است.

هنرمندان، فعالان سیاسی و دیگر شهروندان بریتانیا برای روز جمعه ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیرماه) تظاهراتی را به نام «همه با هم در برابر ترامپ» تدارک دیده‌اند. قرار است این راهپیمایی بزرگ ساعت ۱۴ به وقت محلی آغاز شود. همچنین بالون غول‌پیکر تمسخرآمیز ترامپ به شکل نوزاد، به مدت چند ساعت بر فراز ساختمان پارلمان به پرواز در خواهد آمد.

ترامپ پس از ورود به فرودگاه استنستد مورد استقبال لیام فاکس وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس و وودی جانسون سفیر آمریکا قرار گرفت. او سپس همراه با همسرش، ملانیا ترامپ با بالگرد به سمت اقامتگاه سفیر ایالات متحده واقع در ریجنتز پارک در شمال غرب لندن هدایت شد. شمار دیگری از معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی چون «نه به ترامپ، نه به جنگ»، «ترامپ را رها کن، با قلدری مبارزه کن»، «نه به ترامپ، نه به نژادپرستی» و سر دادن شعار به ورود رییس جمهور آمریکا اعتراض کردند.

کد خبر: 961388

وب گردی

وب گردی