تامین اجتماعی از سلامت اداری برخوردار است

دبیر هیات عالی نظارت کشور گفت: اطلاعات ارائه شده از هیات های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی حاکی از بروز تخلفات اندک در این سازمان بوده و تامین اجتماعی از سلامت اداری برخوردار ا ست.

به گزارش ایسکانیوز فردین خرازی در جلسه ای با روسا و اعضای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی افزود: تحولات صورت گرفته در هیات های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی قابل تقدیر است. اعتماد به جوانان در خصوص مدیریت کشور در این حوزه از سازمان تأمین اجتماعی پاسخ مثبت داده است.
وی اظهار داشت: هیات های رسیدگی به تخلفات اداری با برقراری ارتباط صحیح با کارکنان می توانند به عنوان ملجا رسیدگی به خواسته های آنان باشند که این امر در سازمان تامین اجتماعی تحقق یافته است.
خرازی با بیان اینکه انجام نظرسنجی های معتبر و شناخت صحیح از نگرش افکار عمومی برای سازمان ها ضروری است، اضافه کرد: مقایسه بین نتایج بدست آمده از پژوهش های علمی مربوط به رضایتمندی مردم از سازمان و آمارهای مربوط به تخلفات اداری می تواند تصویر روشنی از وضعیت سازمان ها بدست دهد.
دبیر هیات عالی نظارت، اصلاح ترکیب اعضای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی و حضور کارشناسان حقوقی در این هیات ها را اقدامی بسیار خوب دانست و گفت: این اقدام منجر به صدور آرای منطبق بر قانون و عدم نقض این آرای در سایر مراجع ذیربط شده است.
خرازی اجرای دقیق قوانین و مقررات را مهمترین اولویت در صدور آرای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری دانست و افزود: علاوه بر رعایت دقیق قانون بایستی مصالح سازمانی، مصالح شخصی و خانوادگی افراد دعوت شده به هیات ها و همچنین شرایط محیطی و اجتماعی نیز در صدور احکام مورد توجه قرار گیرد.
رئیس امور سلامت اداری، صیانت از حقوق مردم ادامه داد: تفاوت اساسی بین هیات های رسیدگی به تخلفات با محاکم قضایی در رعایت همین مصالح است و قانونگذار اختیاراتی به هیات ها داده است تا با رعایت مصالح مختلف اقدام به صدور رای کنند.
یوسف طوقانی، نماینده مدیر عامل و مسئول هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه به تشریح اقدامات و تحولات صورت گرفته در این دفتر در چهار محور نرم افزاری و محتوا، فنی و تخصصی، نیروی انسانی، ساختار اداری و وضعیت فیزیکی پرداخت.
وی با بیان اینکه در سال 96 اصلاح ساختارهای هیات ها انجام شده و در سال 97 اصلاح فرآیندها در دستور کار قرار دارد، گفت: استفاده از فن آوری اطلاعات در فرآیندهای مربوط به رسیدگی به پرونده ها با جدیت پیگیری می ‏شود و این اقدامات با رعایت کامل محرمانگی اطلاعات افراد در حال تکمیل است.
طوقانی با تاکید بر اهمیت فناوری اطلاعات و استفاده از سیستم‏های نوین مدیریتی افزود: در دفتر هماهنگی هیات‏ های رسیدگی به تخلفات اداری سعی شده تا تمامی فرآیندها به صورت سیستمی و به روز در آید و ساختارهای لازم برای این کار نیز در سال گذشته آماده شده و هم ‏اکنون در حال اجرایی شدن است.
هدایت الله ادیب نیا، رئیس هیات بدوی شماره چهار رسیدگی به تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: هیات تخلفات اداری در سال های اخیر متحول شده و به مجموعه ای علمی تبدیل شده است.
وی طبقه بندی پرونده های ورودی به هیات ها را برای بهبود عملکرد این هیات ها راهگشا دانست و گفت: پرونده های ورودی به هیات ها مسائل مختلفی را در بر می گیرد و از مبادی مختلفی ارسال می شود.

700

کد خبر: 961442

وب گردی

وب گردی