زنی که حجاب را رعایت می کند امنیت و آرامش روحی دارد

مراسمی  به مناسبت هفته عفاف و حجاب توسط ستاد بزرگداشت مردمی دفاع از حریم خانواده شهرستان بوکان با حضور ریاست، کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد بوکان در سالن سیمرغ این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدا سخنران اصلی مراسم دکتر انور ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان به اهمیت حجاب در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود و افزود: خدا را شاکریم و سپاسگزار که در سایه خدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز زنانی را داریم که جزء نخبگان، اندیشمندان، اهل فکر، اهل اندیشه، اهل قلم، اهل علم، اهل سیاست، اهل اقتصاد، اهل دانش، اهل بینش و در همه حوزه ها میدان دار عرصه های مختلف هستند و این را مدیون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم که چنین زنان فرهیخته را امروز در ایران اسلامی داریم که در زمینه های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی فعالیت دارند.

وی در ادامه افزود : امروز در سایه همین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهدیم که نام زنان ایرانی و نام زنان بوکانی بر تارک کتابهای علمی، ادبی، تاریخی و سیاسی چنان نقش بر بسته که هم روشنگر نسل فعلی و هم روشنگر نسل آتی خواهند بود.

دکتر ضیائی تصریح کرد : از ابتدای انقلاب اسلامی ایران که این انقلاب شکل گرفت نظام سلطه برای در هم شکستن و متوقف کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برنامه ورود پیدا کرده، در یک مقطعی با جنگ سرد، ترور شخصیتهای نظامی، سیاسی و انقلابی، با جنگ 8 ساله، با تحریم اقتصادی، با فشار مضاعف، با جنگ نرم، با تهاجم فرهنگی و با آشوب و فتنه در کشور ایران اسلامی به دنبال ساقط کردن و متوقف کردن نظام جمهوری اسلامی ایران برآمدند. همه این نقشه ها رو برنامه ریزی کردند و در میدان عمل پیاده کردند و سوار نظامهای خارج از کشور و داخل کشور بودند که تمام برنامه های دشمن را عملیاتی و با هزینهای میلیاردی در این کشور برنامه ریزی کردند اما تمام تیرها به سنگ برخورد کرد و تمام نقشه هایشان نقشه برآب شد

وی گفت: نظام سلطه در تحلیهاشون در کارهای پژوهشی و تحقیقات به عمل آمده به این نتیجه رسیدند که اون چه نظامی جمهوری اسلامی ایران رو سر پا نگه داشته در رأس آن حضور یک رهبر عالم، دانشمند و مدبر هست که تمام دسیسه های دشمن را نقش برآب می کنه و گزینه دوم بحث بنیاد خانواده در نظام جمهوری اسلامی ایران است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در ادامه افزود : وقتی نظام سلطه نتوانست در مقابل رهبر معظم انقلاب قد علم کنند تمام برنامه ها خور را معطوف کردند تا اینکه نظام خانواده را در ایران متلاشی کنند که بصورت هدفمند و هوشمندانه وارد شدند و با تزریق فیلمهای مستهجن و غیره اخلاقی سعی کردند کانون خانواده را متلاشی کنند و زنان و مردان ایران اسلامی را نسبت به ارزشهای اسلامی بی توجه بکنند اما با شکست روبرو شدند.

وی در ادامه به ورود ماهواره به خانواده اشاره نمود و خاطر نشان کرد : دشمن تسلیم نشد با وارد کردن دجال واره در کانون خانواده ها ی ایرانی، زمان زندگی ما را مدیریت کردند. اگر توجه کنید کشورهای مثل چین، ژاپن، اتریش، آمریکا آلمان و کشورهای اروپایی برای نفع خودشون و کانون خانوادهای خودشون برنامه های را برنامه ریزی کردن که ضد این برنامه ها رو برای کشور ما برنامه ریزی کردند.

ضیائی در ادامه به فضای مجازی اشاره نمود و افزود : در صورتی که تلگرام در کشورهای اروپایی محدود و استفاده از شبکه های ماهواره ای متستهجن در ساعتهای که کل اعضای خانواده خوابیدن و کسی حوصله نداره تلویزیون نگاه کند پخش خواهد شد، اما کشورهای غربی برای متلاشی کردن کانون خانواده برنامه های تلویزیونی برای مردم ایران اسلامی به نمایش گذاشته که ساعت 7 تا 12 شب که تمام خانواده سه تا ضلع مثلث پدر، مادر و فرزندن کنار هم نشستن و با نمایش برنامه های مدیریت شده کانون خانواده ما را متلاشی کردند

وی در ادامه گفت : امروز روابط زن و شوهر به گونه ای یخ بسته که حاظرن ماه ها و سالها و قرنها همدیگر رو نبینند همچنین امروز فرزند خانواده به جای اینکه به حرفها و نصیحتهای پدر و مادر توجه کنند به حرفهای دوستان و همسالان دیگر توجه می کنند.

ضیائی ادامه داد : کسی مدعی نیست موبایل را از کانون خانواده حذف کرد ولی معتقد هستیم که مدیریت رسانه در خانواده ها وجود داشته باشه که یک فرزند خانواده در چه سنی بایستی موبایل داشته باشه یا یک فرزند خانواده در چه سنی بایستی بعضی از شبکه ها را نگاه کنه

وی به خیانتهی زناشوی اشاره نمود و افزود : امروزه بی اعتمادی و سر هم کلاه گذاشتن در روابط خانواده به شکل صعودی رشد می کنه و این زنگ خطری در بین گوش همه ما مسئولین است.

ضیائی گفت : من رئیس دانشگاه در قبال انحراف اخلاقی هر فردی در این شهرستان مسئول و باید پاسخگوی باشم بنده رئیس دانشگاه نشدم که نسبت به ههمه قضایا بی تفاوت باشم بلکه نسبت به تک تک افرادی که در دانشگاه من بدحجاب، بد اخلاق، بدپوشش و بدرفتار است باید جواب بدم ما معتقدیم پوشش نوعی آگاهی است که خیلی ها در دنیای غرب پوشش را به معنای اسارت و محدودیت معنا می کنند .

وی به ارزش زنان در دنیای غرب اشاره نمود و افزود : دنیای غرب در شبکه های ماهواره ای زنان را بعنوان کالاهای لوکس و با دید منبع درآمد از آنان استفاده می کنند. آیا این جایگاه زن است که برای فروش وسایل آرایشی با عریان کردن زنان تبلیغ می کنند. آیا جایگاه زن این است که عفت و پاکدامنی خودش معامله بکنه چرا گه تو جیب کشورهای اروپایی با دلار میلیاردی پر شود

ضیائی به پوشش از دیدگاه اسلام اشاره نمود و گفت : پوشش از دیدگاه اسلام مسونیت است نه محدودیت، آزادی است نه اسارت در قرآن کریم خداوند به صراحت می فرماید که به زنان بگوید خمار بپوشند یعنی روسری و لباس بلند چرا چون اعراب روسری ها بر سر می بستند و از پشت سر گره می بستند و سینه، گردن و زیور آلات دیده می شد

وی افزود : زنی که چادری و پوشش اسلامی دارد هیچ نگاهی دنبالش نیست اون زنی که حجاب را رعایت می کند امنیت و آرامش روحی دارد. زن که بی حجاب هستش مدام نگاهایی دنبالش است و احساس امنیت و آرامش نمی کند.

ضیائی افزود:‌ یکی از آسیب‌های بدپوششی و آرایش نامناسب، ضربه زدن به بنیان خانواده‌‌هاست و در تمام دنیا عریانی، فروپاشی خانواده را به همراه دارد.

وی افزود : زنان در جامعه ما باید به رسالت واقعی خودشون عمل کند وقتی وارد اجتماع می شوند باید احساس امنیت و آرامش کند چون زن مایه آرامش است خداوند زن را فرستاده جفت مرد شود و به کانون خانواده آرامش دهد زنی که آرامش نداشته باشه به کانون خانواده هیچ که آرامش نمی دهد بلکه آرامش هم از کانون خانواده خواهد گرفت.

وی افزود : در دنیای غرب هر چقدر پوشش کمتر، زن مطلوبتر و جذابتر خواهد بود.

وی به حمایت از کالای ایرانی اشاره نمود و گفت : غرب حتی در عرصه اقتصادی توسط فضای مجازی بهره کشی می کند، زمانی که در فیسبوک ثبت نام می کنید از شما سوالاتی پرسیده می شود که باید به همه این سوالات جواب بدید و بعد در آمارشون بررسی می کنند کشور ایران در گروه سنی 20 تا 30 سال رنگ آبی دوست دارند یهو نگاه میکنی خانم ها با روسری و مانتو آبی تو خیابون ها دیده می شوند چرا چون بازار تولید لباسهای تولید شده در کشورهای غربی بر روی رنگ آبی تمرکز خواهند کرد به همین علت که مقام معظم رهبری فرمودند که حمایت از کالای ایرانی و این حمایت زمانی اتفاق می افتد که همه دست به دست هم در این عرصه بصورت جهادی و بسیجی وار وارد شوند

وی در پایان به اثرات رعایت حجاب اشاره نمود و افزود رعایت حجاب در مرحله اول باعث آرامش، در مرحله دوم باعث استحکام کانون خانواده و در مرحله آخر باعث سلامتی جامعه خواهد شد

لاز م به ذکر است در پایان این مراسم بیانه از طرف بسیج خواهران شهرستان بوکان قرائت و هدایایی به رسم یادبود به خواهران محجبه اهداء گردید.

این مراسم به مناسبت هفته عفاف و حجاب توسط ستاد بزرگداشت مردمی دفاع از حریم خانواده شهرستان بوکان برگزار گردید و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان بعنوان سخنران اصلی در این مراسم حضور داشتند.

کد خبر: 961446

وب گردی

وب گردی