مراکز فروش مانتو جلوباز و اجناس مغایر با قوانین اسلامی  یک سال پلمب می‌شوند

رئیس اتحادیه پوشاک استان البرزگفت: اتحادیه پوشاک هیچگاه مجوزی مبنی بر فروش مانتو و تیشرت‌های غیر معمول و خارج از شأن صادر نکرده که حالا بخواهد آن را لغو کند. این موضوع نیز تازگی ندارد و  ما از سال گذشته خصوصاً عید نوروز به شدت ‌با آن برخورد داشته‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز از ایسنا رئیس اتحادیه پوشاک استان البرز گفت: فروشگاه‌هایی در سطح شهر وجود دارند که دست به فروش پوشاک نامناسب و غیر اخلاقی می‌زنند؛ برخورد اتحادیه با این واحدهای صنفی محکم و قطعی خواهد بود و مانتوها و اجناس مغایر با قوانین اسلامی آنان جمع‌آوری و واحد صنفی نیز از دو ماه تا یک سال پلمب خواهد شد.

میراسماعیل صدیق در مورد مباحثی که اخیراً درباره مانتوهای جلوباز مطرح شده گفت: مجوزی مبنی بر فروش اینگونه کالاها وجود ندارد و اگر فروش آن وجود دارد غیر قانونی است؛ البته بیشتر به صورت دست فروش در خیابان‌ها و میادین شاهد فروش این قبیل اجناس هستیم.

رئیس اتحادیه پوشاک استان البرز افزود: البته فروشگاه‌هایی هم در سطح شهر وجود دارند که دست به فروش کالاهای نامناسب و غیر اخلاقی می‌زنند؛ در هر حال برخورد اتحادیه با اینگونه واحدهای صنفی محکم و قطعی خواهد بود و مانتوها و اجناس مغایر با قوانین اسلامی آنان جمع‌آوری و واحد صنفی نیز از دو ماه تا یک سال پلمب خواهد شد.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌های متعددی تبدیل واحد صنفی خود به فروشگاه‌های اسلامی را پذیرفته‌اند، گفت: اتحادیه پوشاک با راهکارهای مختلفی مانند کاهش و تخفیف عوارض و مالیات، از این واحدها حمایت خواهد کرد.

صدیق با تاکید بر حمایت از واحدهای تولیدی قانونی ادامه داد: ما باید از واحدهایی که مطابق با قانون کار می‌کنند حمایت کنیم جلو تعطیلی واحد تولیدی گرفته شود؛ البته این مهم حمایت دولت و ارگان‌های مختلف را می‌طلبد.

صدیق ادامه داد: لازم است از کارآفرینان و تولید کنندگان داخلی برای برندسازی حمایت کنیم چون در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که به خاطر نوسان ارز قاچاق پوشاک دیگر سودی ندارد و میزان آن کاهش پیدا کرده است؛ البته تعداد کمی به صورت بارهای شخصی از مرزها وارد و در شوهای خانگی عرضه می‌شوند.

وی گفت: ما امروز برای پیشرفت باید از علم مد استفاده کنیم؛ مد امروزه علمی جهانی‌ست که اگر از آن استفاده نکنیم متحمل زیان‌هایی در این زمینه می‌شویم.

700

کد خبر: 961463

وب گردی

وب گردی