مهم‌ترین اهداف سند راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سند راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نقشه حرکت فرهنگی در دانشگاه را کاملاً مشخص و از تشتت و نابسامانی فرهنگی جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری درباره مهم‌ترین اهداف سند راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهم‌ترین دستاورد سند این است که نقشه حرکت فرهنگی در دانشگاه کاملاً مشخص و از تشتت نابسامانی فرهنگی جلوگیری می‌شود و در نهایت اولویت‌ها و محورهای حرکت، مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی تحول همه جانبه در نیروی انسانی اتفاق افتاده است و بیش از 200 معاون فرهنگی و دانشجویی جدید در واحدهای دانشگاه آزاد سراسر کشور تا کنون منصوب شده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این حرکت ارزشمند که نیروهای معتقد‌تر، با انگیزه‌تر و انقلابی‌ در مسند امور قرار گرفته‌اند، لازم بود اما کافی نیست و برای حرکت جدی فرهنگی نقشه راه نیاز است. سند راهبردی فرهنگی که تدوین شده همان نقشه راه است و کمک می‌کند نیروهای انقلابی بتوانند به سرعت برنامه‌های خود را طراحی کنند و پیش ببرند از نظر بنده این موفقیت یک دستاورد بزرگ برای دانشگاه آزاد اسلامی محسوب خواهد شد.

دکتر کلانتری گفت:‌ در حوزه فرهنگی اسناد بالادستی بسیاری مانند سند مهندسی فرهنگی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، سند مهندسی فرهنگی،‌ نقشه جامع علمی کشور، اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و ... وجود دارد به ویژه اینکه جمع فرهیخته‌ای بر اساس ارزش‌های اسلام و انقلاب این اسناد را تدوین نموده‌اند. شاید بتوان براساس نظر کارشناسی دقیق، بهترین و جامع‌ترین سند را در حوزه دانشگاه اسلامی رهنمودهای حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه تراز انقلاب اسلامی دانست که لازم است همه دست‌اندرکاران آموزش عالی کشور همواره این رهنمودها را مطالعه و نصب العین خود قرار دهند.

منبع: آنا

201

کد خبر: 961466

وب گردی

وب گردی